• Want to

Vigselring, hjälp mig finna en bild.

Såg för ett tag sen en ring jag vart helt förälskad i.
    Men kan inte hitta den igen.
    Har för mig att jag såg den på en guldbutiks hemsida, typ guldfynd, hallbergs eller dylikt.
    Har kollat igenom alla dom sidorna men finner inte "min" ring.

Det är en ring i gult guld, rundad skena och delen som ligger ovan på fingret var som ett evighetstecken ( = en liggande 8, typ) evighetsteknet hade små små diamanter i flera rader.

Vill så gärna antingen finna en färdig ring eller en bild jag kan visa för en guldsmed.
    Men dålig som jag är på google så finner jag inte ringen.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig finna min dröm ring??

• Svar på tråden Vigselring, hjälp mig finna en bild.
  • Evis01
    Want to skrev 2012-04-14 22:15:42 följande:
    Såg för ett tag sen en ring jag vart helt förälskad i.
    Men kan inte hitta den igen.
    Har för mig att jag såg den på en guldbutiks hemsida, typ guldfynd, hallbergs eller dylikt.
    Har kollat igenom alla dom sidorna men finner inte "min" ring.

Det är en ring i gult guld, rundad skena och delen som ligger ovan på fingret var som ett evighetstecken ( = en liggande 8, typ) evighetsteknet hade små små diamanter i flera rader.

Vill så gärna antingen finna en färdig ring eller en bild jag kan visa för en guldsmed.
    Men dålig som jag är på google så finner jag inte ringen.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig finna min dröm ring??
    Hej!
    Det var inte denna? www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0367417&step=21&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
  • Want to
    Evis01 skrev 2012-04-14 22:45:53 följande:
    Hej!
    Det var inte denna? www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...
    Nej tyvärr, men den var jätte snygg den med, tack=)

Det är som en enkel liggande 8 och inte flera. Men är lite inne på en liknande ring du visade, eftersom "min" ring verkar så svår att hitta och guldsmederna jag talat med inte verkar förstå fullt ut hur jag menar :(
  • Evis01

Vad trist.. Men du finner den säkert Glad
    Lycka till!

• MatsoLotta

http://www.guldshop.com/guldring-nice-allians-007-ct-p-180.html

http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0320259&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=5&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=437

http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0322511&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=6&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=437

Kanske någon av dessa

• helenas

Denna kanske är mer lik det du letar efter (ok platina och inte guld, och stenar runt hela och inte bara i mitten, men "8"an ser ut som du förklarar )? Infinity heter den, från Tiffanys.

• Want to
    helenas skrev 2012-04-15 20:41:37 följande:

Denna kanske är mer lik det du letar efter (ok platina och inte guld, och stenar runt hela och inte bara i mitten, men "8"an ser ut som du förklarar )? Infinity heter den, från Tiffanys.

Tack snälla. Denna är nästan identisk. Enda skillnaden är att skenan (eller vad det kallas) går mer ihop med "8an". Men om jag skriver ut denna och ger till en guld smed så borde dom kunna komma fram till något =)

Tack alla snälla själar för hjälpen =)
    Tänk vad många goa männsikor det finns <3
  • helenas

Roligt att kunna hjälpa till (jag såg den i en affär en gång och tyckte den var himla snygg, så därför kom jag också ihåg var jag sett den )! Hoppas att du och guldsmeden får till din drömring

Svar på tråden Vigselring, hjälp mig finna en bild.