Jag har blandat allt. I början då den äldre generationen befinner sig på dansgolvet är det mer inblandad dansbandsmusik än vad det kommer vara längre ner på listan, dvs senare på kvällen. Annars har jag blandat allt från helt ny (lär väl tillkomma ytterligare ny musik innan vårt bröllop i juni), för äldre generationen (mamma & pappa mfl) så har jag lagt in boppers, barbados, vikingarna etc, för generation 45-55 blir det mycket Ledin, roxette, gyllene tider etc, för generation 30-45 blir det förstås mycket 80 och 90 tal i blandade stilar. Icke att förglömma schlagern. Har ett gäng riktiga schlagerbrudar som skulle bli mycket besvikna om de inte fick dansa till "Hero" och "Jag ljuger så bra", haha...
Det är inte helt enkelt det här med musiklista, jag har rivit mitt hår många gånger och tänkt att vi borde skaffa en DJ som sköter allt, men nepp...det får vara, sparar gärna in på det i vår budget.
För att hindra att folk ändrar låtar hela tiden så kommer jag att utse en ansvarit för laptopen, och vi kommer att sätta lås på den. Det kommer att finnas ett litet borde vid kanten av dansgolvet där det kommer ligga papper och penna, samt en burk av något slag. Där kan gästerna skriva ner önskelåtar, och så får ansvarig dra låtar ur burken emellanåt. Detta kommer gästerna att hitta information om i festhäftet, samt att toastmastern muntligt kommer att informera om det under middagen :)