• Sara 120707

Sista pusselbiten: Ett hårsmycke

Hej alla BT-tjejer/killar!

Jag håller på att sammanställa min "outfit" och jag saknar den sista pusselbiten, ett hårsmycke.

Nu behöver jag hjälp!

Jag är ute efter en romantisk och "mjuk" känsla.

Till klänningen kommer jag att ha ett par små hängande pärlörhängen infattade i guld och en guldberlock med tre diamanter i som halsband. Dessa smycken är väldigt små och diskreta.

På vigseln kommer jag även att ha en lång slöja i ett lager "utan" kant.

Alla tips och all inspiration tas tacksamt emot! Det enda jag verkligen inte vill ha är krona eller något kronliknande, är superfint på andra men jag tror att jag bara skulle känna mig utklädd.

Budgeten är ganska tajt.

Nedan är bilder på klänningen och frisyren.

• Svar på tråden Sista pusselbiten: Ett hårsmycke
  • Beccastina

ååå gud av fin du kommer vara! kan tyvärr inte hjälpa dig med hårsmycken men jag är övertygat om att du blir toppen fin oavsätt vad du väljer!!

• Sara 120707
    Beccastina skrev 2012-04-13 21:49:56 följande:
    ååå gud av fin du kommer vara! kan tyvärr inte hjälpa dig med hårsmycken men jag är övertygat om att du blir toppen fin oavsätt vad du väljer!!

Tack !!

Jo jag är väldigt nöjd med det jag satt ihop än sålänge men när jag satte på allt så kändes det verkligen som om nåt saknades i håret. Men vad!?

• Chicita

Tror du det funkar med håruppsättningen?
    Jag vet ju inte hur du satt upp håret, men jag skulle kunna tänka mig att du måste sätta håret på något sätt runt kedjan. Jag tror inte att kedjan blir snygg att ha utanpå uppsättningen utan den måste in under på något sätt alltså.

Och jag misstänker att den skulle trassla in sig i mitt hår i alla fall...

Men annars tror jag att det skulle kunna vara fint om du får till det Glad 

• Sara 120707

Jag tänker att jag isf lägger kedjan så att den försvinner in under håret strax framför/ovanför örat.

Skulle det kunna vara snyggt med endast en guldkedja, tänker lite grekisk gudinne stil typ?

• Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-04-13 22:37:43 följande:

Jag tänker att jag isf lägger kedjan så att den försvinner in under håret strax framför/ovanför örat.

Skulle det kunna vara snyggt med endast en guldkedja, tänker lite grekisk gudinne stil typ?

Jag vet hur riktigt irriterad och förbannad jag blir när jag ska sätta upp håret och försöka få i band samtidigt (brukar göra det på medeltidsmarknaderna ibland) så träna/ testa med något du har hemma först så du inte står där på bröllopsdagen med en dyr kedja som du inte får på plats som du hoppades...

Men jag får inte grekisk-gudinna vibbar av kläderna och frisyren riktigt. Det kan vara snyggt med kedjan (det kan du bara svara på själv egentligen vad du tycker), men det kan också bli helt fel...
    Känn efter, och testa dig fram Glad 
Svar på tråden Sista pusselbiten: Ett hårsmycke