• Tez76

Bordsplaceringen

Måste honnörsbordet vara så tråkigt? Vi funderar på att ha ett honnörsbord med 8 st, sen runda bord med 8 st per bord. Vi är 50 gäster. Jag tycker tyvärr att honnörsbordet blir sjukt tråkigt då, jag vill ju kunna prata med andra än min pappa och min m2b.....Kan man inte involvera oss i de andra? MÅSTE man ha ett honnörsbord? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Bordsplaceringen
  • anne87

ens bröllopsdag är väl den dagen jag tycker man absolut ska göra precis som man själv vill, oavsett vad som är "rätt" eller vad alla andra tycker...det man själv tycker är rätt :)

• Chicita

Måste honnörsbordet vara rakt?
    Varför kan inte ni sitta vid ett runt bord ni också?

Å andra sidan måste jag säga att jag inte är förtjust i runda bord för att det är lätt att man hamnar mellan två som man inte känner. Men dom i sin tur känner de som sitter bredvid dom. Och då blir man väldigt isolerad. Det är mer eller mindre omöjligt att prata tvärs över bordet när man har runda bord så man blir hänvisad till dom som sitter på sidorna om en - som vid ett honnörsbord. Flört
    Jag har nämligen hamnat i den situationen själv några gånger och alltså "genomlidit" flera timmars middag utan någon alls att prata med...

Vi hade E-bord där vi satt på "ryggen av E-et". Så vi kunde ju prata med dom som satt framför oss väldigt enkelt också.
    Ett annat alternativ är att ställa två tomma stolar framför brudparet och uppmana folk att fylla platserna, men inte behålla dom längre än 15-20 min i sträck så att alla har möjlighet att sitta där och prata med er.
    Vår variant på det var att ha en gång framför honnörsbordet. Dels för att underlätta för de som satt längst upp mot honnörsbordet också om dom behövde gå på toa eller nåt. Då slapp dom ta sig förbi alla sittande gäster...

• Vella

Vi gör honnörsbord med 15 personer så man får med alla godbitar. Vi vill ju sitta med de som är roligast...

Sedan är idén med lediga platser mitt emot något som vi också funderat på men vet inte ännu.

Vi blandar honnörsbordet med föräldrar, syskon, vittnen, toastmasters och bästa vänner. Bla kommer jag och min man ha varsitt syskon bredvid oss istället för föräldrar. Gör som vi själva vill.

• Pebbles

Man måste väl ingenting, men under middagen tyckte jag inte alls det var tråkigt att sitta med min man och pappa (gillar ju demGlad) och ville prata mycket med mannen under middagen om tal och dagen. Sedan blev det mer migel under fördrinken och efter middagen vid tårtan/kaffet och själva festen.

Men som någon annan skrev, man kan ju sätta ett par stolar framför er så att lite andra kan komma och mingla lite under middagen, lät som en bra idé!

Loves it!
Svar på tråden Bordsplaceringen