Syster
Vet inte hur jag ska börja. Jag har 3 systrar och för ca ett år sen så kom 2 av dom i konflikt med varandra över en löjlig sak. Då drar den ena av dom igång ett jätte gräll som inkluderar vår mor och mina 2 andra systrar. Detta gräl var väldigt fult där hon anklagar vår mor för saker som inte är sanna. Hon hotar med att polisanmäla modern om hon säger något om detta till andra och säger upp bekantskapen med vår mor och mina 2 andra systrar. Jag hamnar mitt i allt och vet inte hur jag ska bete mig. När min m2b friade så blev jag jätte glad men samtidigt så fick jag en klump i magen när jag tänkte på gästlistan. Hur skulle jag göra med min syster??? Min syster anklagar dom andra för att ljuga och vara falska och ser sig själv som den godaste och snällaste människan som finns. Har under denna tid frågat henne om hur det är och hon har svarat att allt är bara bra och att hon och hennes man ska komma och hälsa på. ( jag bor över 20 mil från min släkt) Men hon har inte dykt upp. Fick för lite sen ett medelande på fb från henne där hon berättar att hon ska skilja sig och att hon har hittat en annan man. Hon berättade att hon legat i skilsmässa sen i våras (2011). Hon berättade hur allt gått till och att alla var så glada för hennes skull. Blev rent ut sagt rasande på henne att få höra detta genom fb och att hon inte ens kunde lyfta luren för att säga detta. Detta hade hon ingen förståelse för alls !! Sen fick jag höra av andra att som hon beskrivit det hela för mig så var det inte alls. Alla var rent ut sagt förbannade på henne! Detta gjorde att även jag tog avstånd från henne. Gillar inte alls när man ljuger!! Allt detta har gjort att jag inte bjöd henne på bröllopet, har inte ens sagt till henne att jag ska gifta mig. Men det känns inte alls roligt att alla är osams, man vill ju ha dom närmaste på sitt bröllop.