passionsblomman skrev 2012-04-09 16:10:48 följande:
Kruxet med ett sådant arrangemang, är väl att brudparet själva kommer att få stiga upp oerhört tidigt ifall det ska gås till frissa, sminkös osv. Det är ju flera timmar av förberedelser.
Så jäkla tråkigt när det ska bli tjafs för att någon kommer med ett GOTT RÅD. Så som jag ser det så säger bara passsionsblomma att det kan bli en väldigt tidig morgon IFALL att trådstartaren ska iväg till frisör,, inte någon stans har jag sett att hon skrivit att det alltid är så.. Men faktum är faktiskt att OM man ska iväg så tar det tid. Det framgår ju faktiskt inte någon stans i trådstartarens inlägg om hon ska fixa sig själv ( för mig hade det nog tagit ännu längre tid än om frisören hade gjort det :) ) eller om hon ska iväg och få det gjort hos frisör. Ser inte heller någon stans där Passionsblomma säger till trådstartaren att hon absolut inte ska ha den typen av bröllop utan så som jag ser det så tar hon bara fram olika faktorer som borde tas i beaktan.
Förstår inte varför det blir så med det skrivna språket att vissa människor retar sig så till den milda grad på något som inte är illa menat eller att någon hävdar ett saker är på ett eller annat sätt.. Har själv vid något tillfälle råkat ut för det .. där jag gick in och kommenterade och bad om ursäkt för att min text missuppfattades... men även då var det någon som fortsatte tjafsa och menade att min ursäkt minsann var en efterkonstruktion. Så jäkla tråkigt att det ska vara så i ett forum som är så bra som BT.. Varför kan man inte bara skriva.. VAD menar du med det..?? innan man går igång om det är något man retar sig på..
Sorry var bara tvungen att säga det....
Till Helena 857 så vill jag bara säga att det låter som en jättetrevlig ide. Och numera när det blir mer och mer vanligt med lite "annorlunda" arrangemang.
Men som sagt var det kan bli en väldigt tidig start på dagen..och allt spänning och alla förberedelser kan ju medföra att ni är ganska tröttta på kvällen. Vad har ni själv planerat att göra i mellantiden? alltså mellan mottagning och kvällsgrillning.
Enligt vad jag har läst här på BT och själv erfarit så är det många familjer som är väldigt konservativa vilket medfört att en hel del blivande brudpar fått massa kritik just för att dom valt en "annorlunda" typ av bröllop. Själv tycker jag det är kul att inte vara som alla andra. Vi ska dock ha ett traditionellt bröllop men har ändå fått en del kritik och kommentarer bla relaterat till att jag inte är förstagångsbrud och inte purung..men trots detta så har jag valt en lång ivoryfärgad brudklänning...samt att vi valt att inte bjuda några släktingar helt enkelt för att vi aldrig träffas annars. Jag tycker att man ska få lov att ha det bröllop man själv önskar inte vad familj, vänner och utomstående tycker.
Jag vet inte var era vänner och släktingar bor rent geografiskt relaterat till er.. men personligen så hade jag nog valt att ha grillkvällen en annan dag.. för mig känns det lite konstigt att dela på sig för att sen träffas igen på kvällen..och istället haft en myskväll med min make kanske på hotell eller hemma men det är också en smaksak.
Lycka till.. ni känner era gäster och vet mer kring olika omständigheter så ni kommer säkert att fatta det beslut som passar eran situation bäst.