• AlexandraL

Bordsplacering för litet bröllop i stor lokal!

Hej! Vi kommer att ha ett litet bröllop med ca 15-20 gäster.
    Festlokalen är ganska stor och jag vill inte att det ska kännas tomt eller vad man nu ska säga
    Skulle behöva lite tipps om hur man snyggast och bäst placerar borden.
    Vill ju inte att gapet mellan alla gäster ska bli allt för stort.
    Är det kanske bäst med ett ända långt bord och vart ska vi (brudparet) sitta i så fall?
    Är rädd att det kommer se tomt ut om man bara sätter ett stort bord i mitten:-/
    Borden vi kommer få använda är rektangulära så ni vet om de
    Skulle vara jätte snällt om ni ville komma med några tipps och ideer
    Eller berätta och visa bild på hur ni gjorde på eran fest
    Skulle även vara jätte tacksam om ni hade ideer på enkla lekar eller liknande som håller igång festen
    Varma hälsningar från en nojig blivade fru;-D

• Svar på tråden Bordsplacering för litet bröllop i stor lokal!
  • Miss L

Hej! Jag vet ju inte såå himla mycket om bröllop då jag bara varit på 2-3 stycken och inte haft mitt eget än, men min känsla är att jag hellre har det litet och mysigt än stort och ekande. Vi kommer nog inte heller ha så många gäster, och har man då en stor lokal skulle jag nog välja att kanske skärma av en del av lokalen eller dela av den med typ kaffe-/dessertbortet (eller något annat lämpligt) och ha alla middagsgäster i ena delen av lokalen och så kanske dans/lekar i andra änden. Det går säkert att göra på något smidigt sätt. Hellre att folk sitter mer samlat än att man försöker sprida ut alla bord och gäster på något snyggt sätt i hela rummet. Tror inte någon kommer tycka att det känns konstigt. Glad

• DittVackraJag

Såg i en annan tråd att de "fyller upp" taket med rislampor så det inte skulle kännas så ödsligt.
    Kanske kan vara en idé om ni nu skulle känna att det blir tomt hur ni än gör :) 

Love is in the air
  • DittVackraJag

här är två bilder som visar hur jag menar

Love is in the air
  • AlexandraL
    DittVackraJag skrev 2012-04-08 18:35:46 följande:
    här är två bilder som visar hur jag menar

Love is in the air
    Har funderat på det med Set är ju sååå vackert!
    Finns ju sånna man sätter värmeljus i men känns ju lite jobbigt att gå där och fylla på när dom brunnit ut:-/ Kanske är bättre att bara ha dom utan belysning och låta takbelysningen få lysa igenom
    Har även funderat på ballonger i hela taket i vitt och silver då de kommer bli vårat tema
    Men det är ju just borden som är problemet så vi får se hur vi löser detta
  • DittVackraJag

Ja ballonger gillar jag också! och att ha ljusslingor i taket (finns ju extremt långa att köpa) kanske kan vara en idé annars. :) 

Jag har den uppfattningen att om man har runda bord så tar det mer space än vad vanliga bord skulle göra.
    Är det ett alternativ kanske?

Annars kanske ett enkelt honörsbord med två tungor från vadera sida är enklast?
    Eller honörsbordet och endast en tunga?
    Hm, eller bara ett enkelt långbord?

Lite svårt när man inte vet hur lokalen ser ut :P 

Men tips är ju att fylla ut med sort presentbord, "dessertbord" , markera ut vart man ska dansa sen med ex. stor matta kanske.. Om ni ska ha barn vid festen så kan ni göra i ordning en lekhörna för dem. Eller så ordnar ni någon typ av lounge, där man kan sitta lite bekvämare och kanske får plats med en bar. :) 

Love is in the air
Svar på tråden Bordsplacering för litet bröllop i stor lokal!