• AnnaJ01

Löshår eller inte??? Behöver råd

Fick erbjudandet av en vän som är frisör att hon kunde ju sätta i löshår på mig om jag ville inför bröllopet..

Jag har brunt lite vågit hår som är ca 10 cm nedanför axlarna. Har i vanliga fall ganska tjockt hår. Men nu har jag nyligen fått barn och allt bara rasar av.

Hade tänkt ha en hög knut som jag skulle fixa själv.. (Lägger in en bild på en provuppsättning jag gjorde hemma snabbt.)
     Men detta var ju innan allt hår rasade av.
    Tycker ni jag ska satsa på löshår och en annan lite "lösare" uppsättning?

Det syns väl att det är löshår om man har en sån stram uppsättning.

Vill gärna ha knuten men håret blir ju inte bara tunt nu utan jag har som en krans med babyhår som växer ut igen runt hela hårfästet. Gissar på att den kommer vara ca 5-6 cm lång vid bröllopet..Obestämd

• Svar på tråden Löshår eller inte??? Behöver råd
  • Anneli256

oj.. har du satt upp det själv. jättefint.

Inte ovanligt att man tappar hår i samband med graviditet och amning.. men ack så förargligt när man vill vara som finast.

Svårt att råda dig när det inte finns någon bild på hur kvaliteten på ditt hår är nu. Men du säger att du troligtvis kommer att ha en krans med babyhår runt om som är fem sex cm så tror jag nog på en "lösare" uppsättning.. testa och se hur det ser ut..och om det behövs hårförlängningar. Det beror helt och hållet på förlängningarna om dom syns eller ej..prata med din vän som är frisör..hon kan säkert hjälpa och råda dig bättre..

Själv så kommer jag att ha förlängningar men det är min frisör som tycker att det blir snyggast ..

• lilja

Jag skulle råda dig att inte sätta in löshår om det är så att du tappar hår. Det skulle bli en påfrestning på ditt hår och risken blir att du tappar om än mer hår.
    Om du vill ha löshår i uppsättningen skulle jag bara använda clipshår som du tar bort när du tar ut uppsättningen.

* 21 juli 2012 *
  • FelizLane

Skulle bara satt in löshår som du tar ur.. Så det int blir så stor påfrestning för håret.

• FelizLane

Man brukar ju kunna gör snygga knutar med löshår så att det inte ska synas..

• JuliBrud89

Om du anvænder nailhair (eller stickhair) och delar dom i två runt hårfæstet så syns det inte. Om din væn ær frisør så hoppas vi hon vet hur man ska gøra :) 

Jag ær också frisør, och det ær det bæsta tipset jag har :) Jag skulle inte rekomendera hårtræns, før det blir mer synligt. 

Så hær ser nail hair ut. Det behøvs 100-150 før en hel førlængning. Du fæster dom med en speciell værmetång.

• Elvismor

Jag hade en gammal tofs med löshår från tonårstiden kvar som råkade vara i exakt rätt färg. Min frisör bara fäste den och gjorde en liknande frisyr som din. Jag hade också nyligen fått barn och mitt eget var tunt. Så definitivt löshår, säger jag!

Nu har jag tagit bilderna själv så det är lite dålig skärpa. Men det var svårt att se vilket som var löshår och inte.

• Chicita

Jag hade löshår även om jag själv har väldigt mycket hår. Men då blev det en "hård" knut och inte en uppfluffad "ihålig".
    Du behöver inte sätta i håret permanent för att det ska funka på dagen, småhåren runt ansiktet går säkert att få styr på och få in i frisyren, eller så drar du loss några slingor runt ansiktet av överhåret och lockar dom fint.

Jag använde en hel hårträns. Min tärna delade mitt hår i tre delar och gjorde en låg hästsvans av underhåret, som hon sen lindade transen runt och använde det som bas tillsammans med en sån där "hårmunk". Sen fäste hon resten av håret runt och byggde upp det stadigt.

Svar på tråden Löshår eller inte??? Behöver råd