-
-
Svar på tråden Professionell makeup
-
Hur viktigt är makeup för dig på bröllopsdagen?
-
Funderar på att sminka mig själv faktiskt...
-
Funderar oxå på hur jag ska göra...
Har hört med en salong här där jag bor vad det kostar att få professionell hjälp och dom tar typ 400 spänn.
Frågan är om det verkligen är värt det??
Kan ju sminka mej själv, men då ser jag väl ut som "vanligt" och det kanske blir lite trist...
Får nog suga på den ett tag till!!
Ska spana in mina väninnor för att se om nån av dom verkar duktig kanske!
Kan ju köra en smink-audition med dom för att se vem som är duktigast och "vinner"!!
Haha, där spårade jag verkligen ur lite...Sorry!!
-
om man anlitar en riktigt bra makeup artist då är det värt. Skillnaden kan vara hållbarhet och detaljer som gör en enorm skillnad både på foton, känslan och skönhet.
Ofta vet de flesta brudar hur de vill se ut som är helt underbart. Kan man sminka sig själv är det också fantastiskt, då kan man ju spara en slant
-
400kr låter inte speciellt dyrt, ofta tar de betydligt mer för brudsminkning. Jag sminkar mig inte till vardags, men vill blir sminkad till bröllopet, mest för fotograferingen. Det blir mycket bättre bilder med ett bra underlag. Och eftersom jag ska sminka mig är det viktigt att det också håller ordentligt hela dagen, vilken kanske inte billigt smink gör, och inte om jag gör det själv heller. Eller billigt smink kanske funkar, men jag har då ingen aning om vilka sorter som är bra eller inte.
Kommer att betala 450kr för sminkning om inte min kompis hinner, hon är också utbildad. -
För att makeupen ska hålla kräver den en bra appliceringsteknik och rätta produkter. Dyrast produkt behöver absolut inte vara bäst, tycker jag. Gäller att hitta ngt som passar en
Ja..och det är skillnad på makeuppriser. Beroende på om det är en frisörsalong tex, om man jobbar endast extra med det och sminkar en gg i månaden eller om man är en erfaren makeupartist med lång utbildning och inte bara 2/5 dagars kurs. Om makeupen spelar roll och är viktig på den viktiga dagen då ska man kolla runt och testa (göra provmakeup) och välja den man kan lita på och den sminkningen man gillar.
-