• Pekkiisch4

Hur mycket Öl/vin/sprit per person?

Hejsan. Vi ska ha en bröllopsfest på 40 vuxna personer och ska ha öppen bar då vi serverar buffé. Hur mycket ska man räkna per person?

Vi kommer servera burkar på 33cl. och bag in box vin, sen en sprit till drink, + bål. Middagen börjar vid 17.30 och vi lär hålla på hela natten. Av erfarenhet är det väl drickandet mer än normalt i vår krets..

• Svar på tråden Hur mycket Öl/vin/sprit per person?
  • rosasten

Det beror på om de gillar mest vin eller öl.. om allla gillar att dricka vin räcker nog ca. en flaska vin per person och kväll, sen lite sprit. Fast oftast är det ju några som bara vill ha öl..

Jag hade köpt 30-35 flaskor vin, 3-4 flak öl och en flaska sprit till bålen två flaskor till drinkar

• JuliBrud89

Man ræknar ca 4 dl sprit per person. Sen tillkommer øl/vin i tillægg. Det ær ju så svårt att sæga nær man inte vet vem som dricker vad :/

• operfekt

Vi tyckte också det var svårt det där med hur mycket man skulle köpa,
    vi gjorde därför så att folk när de osar även får säga vad de vill dricka till maten..
    Inte så vanligt kanske, men vi är inte vana att ha stora middagar, så annars hade vi
    nog köpt så mycket att det kunde bli så att alla tog av samma sort, dvs enorma mängder..

• Tez76

Vi har nog tagit i i överkant...har beräknat en flaska vin per man, 5 öl och tre groggar..sen avec till tårtan, fördrink innan middagen och dessertvin till desserten...vill hellre ha för mycket än för lite..Tyskland here we come!

• anne87
    Tez76 skrev 2012-04-11 19:56:40 följande:
    Vi har nog tagit i i överkant...har beräknat en flaska vin per man, 5 öl och tre groggar..sen avec till tårtan, fördrink innan middagen och dessertvin till desserten...vill hellre ha för mycket än för lite..Tyskland here we come!
    hehe, vi har precis samma uträkning typ iaf...5 glas vin, 4,5 burkar öl, 3 groggar och avec till tårtan per person (blev lite lustigt på ölen men alla dricker inte öl så de behöver ju inte dela på en burk :P)

Men vi tycker också bättre för mycket än för lite...
  • mioso

Jag har för mig att du kan lämna tillbaka alkohol till systembolaget som du inte druckit upp.
    Då kan du köpa upp dig så du är säker på att inte stå utan dricka.

Mvh Mikael

Svar på tråden Hur mycket Öl/vin/sprit per person?