Tröttnat på killen
Haft ett förhållande i flera månader med en kille jag alltmer tröttnar på. Anledningen till det är hans "on-off" beteende. Vi kan umgås intensivt för att sen inte höras alls på nån vecka. Så har det varit en stor del av vårt "förhållande". Det förändrades dock för ca 2 månader sen då han ville ha mycket kontakt med mig, vi sågs hela tiden. För att det helt plötsligt skulle vända igen, till att han inte sa ett ord under en veckas tid.
Jag tog upp det med honom när vi sedan träffades. Faktum är att dagarna dessförinnan så hade jag redan gråtit och känt att det fick vara slut. Jag hade alltså redan förberett mig på ett avslut, när jag träffade honom. Vi samtalade öppet och lugnt. Han förstod hur jag kände det. Han visade tydligt att han inte ville förlora mig. Han visade att han var rädd för det. Men samtidigt kunde han inte ge mig några löften om det ena eller det andra, för han visste inte.
Jag har en period känt att jag vetat att han och jag kan det bli något väldigt bra av. Att jag varit mer redo än han för att binda mig. Men nu börjar jag bli osäker. Han är förvisso mycket av det jag vill ha, och jag älskar hans goda hjärta. Men den här tiden har varit så smärtsam för mig att jag börjar undra om det är värt det. Jag tror tom att all smärta och en viss irritation jag känner mot honom har fått mig att tappa känslor. Jag har faktiskt börjat att tröttna, och trött har jag blivit på alla sätt. Både fysiskt och mentalt. Jag är faktiskt helt utmattad. Jag känner att det inte kan fortsätta såhär längre. Jag behöver förändra den här situationen för mig. Och letar efter sätt att göra det på...