• aviman

    Alternativ brudbukett (tyll, fjädrar osv.) - vart?


    Någon som haft en bukett gjord av tyger, fjädrar, broscher? Eller, vart kan jag vända mig för att få hjälp med en sån bukett?

    Inser såklart att jag kan göra den själv, men vill nog ha hjälp ändå. Dels för att min kreativitet gällande sånt här inte är i det starkaste laget, men också för att jag faktiskt kan tänka mig att betala för att få en snyggt gjord "bukett" omän den inte är gjord av riktiga blomster...

    :) 
  • Svar på tråden Alternativ brudbukett (tyll, fjädrar osv.) - vart?
  • Alexanders Maria

    Etsy är webbbutiken du ska titta i dock är de dyrare helt klart. Men du kan ju även kolla in ebay och se om det finns något som är fint där. :)


    Där hittade jag förövrigt bucketen som du har på bild för 700:-


    http://www.etsy.com/listing/95421416/fabric-flower-custom-wedding-bouquet?ref=sr_gallery_27&sref=&ga_search_query=bridal+bouquets&ga_order=price_asc&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_min=100&ga_max=&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

  • passionsblomman

    Jag skulle se mig om efter en skicklig och kreativ florist om jag var i dina kläder. Jo, för vi får under vår utbildning lära oss mycket som är ren teknik bla vad gäller att "skafta" olika material, så man kan använda dem i buketter och binderier. Florister har också genom olika levernatörer tillgång till mycket "dött" material, såsom fjädrar, pinnar osv.

    Jag skulle gärna anta utmaningen att binda något unikt och häftigt av helt andra material än levande blommor!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • aviman
    Alexanders Maria skrev 2012-04-02 11:55:31 följande:

    Etsy är webbbutiken du ska titta i dock är de dyrare helt klart. Men du kan ju även kolla in ebay och se om det finns något som är fint där. :)


    Där hittade jag förövrigt bucketen som du har på bild för 700:-


    www.etsy.com/listing/95421416/fabric-flower-c...


    Du är ju en ängel! Tack så MYCKET! Började nästan gråta när jag kom in på sidan. Jag har hittat min bukett!!!!
    Såg dock att hon inte tar emot ordrar just nu, men det är ju en himla tur att jag inte ska gifta mig förrän NÄSTA sommar :D

    Vilken lycka!!! TACK!!!

    HjärtaHjärta 
  • KhiraLii
    aviman skrev 2012-04-02 12:05:07 följande:
    Du är ju en ängel! Tack så MYCKET! Började nästan gråta när jag kom in på sidan. Jag har hittat min bukett!!!!
    Såg dock att hon inte tar emot ordrar just nu, men det är ju en himla tur att jag inte ska gifta mig förrän NÄSTA sommar :D

    Vilken lycka!!! TACK!!!

    HjärtaHjärta 
    Vill bara tillägga att just de 700 är en förskottsbetalning för att hon skall börja tillverka buketten. Allt som allt verkar hon vilja ha 300 dollar för en bukett plus ytterligare ca 500 SEK för frakt. Dock skulle jag säga att dte inte är så himla dyrt ändå för materialen och arbetet. Håller själv på och tillverkar en broschbukett med spets och fjädrar och det har definitivt sprungit iväg. Ligger säkert på 4-5000 om jag börjar ränka på det.
  • Alexanders Maria
    KhiraLii skrev 2012-04-02 12:16:40 följande:
    Vill bara tillägga att just de 700 är en förskottsbetalning för att hon skall börja tillverka buketten. Allt som allt verkar hon vilja ha 300 dollar för en bukett plus ytterligare ca 500 SEK för frakt. Dock skulle jag säga att dte inte är så himla dyrt ändå för materialen och arbetet. Håller själv på och tillverkar en broschbukett med spets och fjädrar och det har definitivt sprungit iväg. Ligger säkert på 4-5000 om jag börjar ränka på det.

    De lät mera troligt. Tänkte att det var väldigt billigt för att komma från etsy.

  • Alexanders Maria
    aviman skrev 2012-04-02 12:05:07 följande:
    Du är ju en ängel! Tack så MYCKET! Började nästan gråta när jag kom in på sidan. Jag har hittat min bukett!!!!
    Såg dock att hon inte tar emot ordrar just nu, men det är ju en himla tur att jag inte ska gifta mig förrän NÄSTA sommar :D

    Vilken lycka!!! TACK!!!

    HjärtaHjärta
    Roligt att du blev glad :) Hoppas att allt går vägen så som du vill trotts att den kanske var dyrare än vad jag uppfatta.
  • daniiel

    Jag, mina tärnor, brudnäbben, brudgummen och marskalkerna hade bara fjädrar istället för blommor :) Jag beställde buketter och makens corsage från Etsy (www.etsy.com/shop/LaPlumeEthere) och betalade drygt 2000kr för allt, ca 2500kr med frakt för alla buketterna + makens. Marskalkernas gjorde jag själv faktiskt, köpte fjädrar i en hobbybutik och hade svart sidenband hemma.

    Min bukett



    Tärnornas buketter


    Makens corsage


    Marskalkernas, som jag gjorde själv


    Dotterns, näbbens, bukett var rosa fjädrar och vita pärlor


  • aviman

    Har funderat mycket på fjädrar också! Vad roligt att få se bilder på dina buketter, tack så mycket för tips och bilder!
    Så vackra!!


    daniiel skrev 2012-04-03 13:02:26 följande:
    Jag, mina tärnor, brudnäbben, brudgummen och marskalkerna hade bara fjädrar istället för blommor :) Jag beställde buketter och makens corsage från Etsy (www.etsy.com/shop/LaPlumeEthere) och betalade drygt 2000kr för allt, ca 2500kr med frakt för alla buketterna + makens. Marskalkernas gjorde jag själv faktiskt, köpte fjädrar i en hobbybutik och hade svart sidenband hemma.

    Min bukett


    Tärnornas buketter


    Makens corsage


    Marskalkernas, som jag gjorde själv


    Dotterns, näbbens, bukett var rosa fjädrar och vita pärlor


     
Svar på tråden Alternativ brudbukett (tyll, fjädrar osv.) - vart?