• nuså

    Fotograf eller inte?

    Vi känner oss lite kluvna inför att ha fotograf på bröllopet och skulle behöva lite input.
    Vi ska ha ett litet familjebröllop på landet (ca 30 gäster inkl barn).
    Jag är rätt sugen på att sätta ihop ett album efter bröllopet med bilder i reportagestil med allt från förberedelser dagarna innan till brunchen dagen efter. Frågan är alltså om vi får ihop tillräckligt med bra bilder för detta om vi bara tar våra egna och gästernas bilder eller om vi måste hyra in fotograf. Kommer nån gäst fota under vigseln eller blir den delen ofotad utan fotograf? Säg att det är främst ett par tre gäster som fotar så kommer ju de knappt var med på några bilder...?
    Samtidigt känns det lite halvmärkligt att nån utomstående skulle vara med på vårt lilla bröllop... 
    Hur hade ni gjort?
    Reportagealbumet är min idé och min sambo är väl bara halvmed på den (än så länge) men jag tror att man kan uppskatta att ha det längre fram så det vore roligt...

  • Svar på tråden Fotograf eller inte?
  • nuså

    Pagnie: Haha! Lite olika vad man lägger krutet på inför sitt bröllop =)

    Snurran: Ja, och även om bilderna skulle bli bra kanske inte allt vi vill ha fångas upp... Bra tips om amatörfotograf! Det ska jag kolla upp.

    Finns det nån här som inte har haft fotograf? Hur har det gått? 

  • nuså

    Tack för all input!
    Vi har nu bokat fotograf faktiskt. När vi träffade honom så kändes det helt okej ändå så vi bokade honom.
    Och jag tror att vi kommer vara glada över det beslutet längre fram =)

Svar på tråden Fotograf eller inte?