• Brudiframtiden

    Pioner i sutet på augusti, början av september???

    Som rubriken lyder...går det att ha en brudbukett med pioner i slutet av augusti/början av september?? Vill så hemskt gärna ha en pionbukett men har förstått att det egentligen är efter säsong? Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Pioner i sutet på augusti, början av september???
  • Ajje82

    Lättast är att prata redannu med floristen, eftersom blommorna oftast kommer från Holland kanske det kan finnas att få tag på

  • daniiel

    Jag fick ett vänlig, men bestämt, nej från alla florister jag pratade med om pioner för mitt bröllop 13 augusti förra året. Självklart kan du gå runt och fråga, men börja redan nu fundera på alternativ är min rekommendation.


  • Brudiframtiden

    Okej som jag anade...Bröllopet är inte förrän nästa år men ska fråga tjejen där jag tänkte beställa redan nu...Någon som vet om det finns nåt som påminner som man kan ha istället som finns då?

  • Head Over Heels

    Jag har frågat hos en florist gällande pioner i augusti och hon sa att det är i senaste laget, men att de kan finnas :)Jag fick rådet att återkomma i maj för då vet de hur det ser ut för säsongen...

  • daniiel
    Head Over Heels skrev 2012-04-01 11:36:31 följande:

    Jag har frågat hos en florist gällande pioner i augusti och hon sa att det är i senaste laget, men att de kan finnas :)Jag fick rådet att återkomma i maj för då vet de hur det ser ut för säsongen...


    Haha jag blir så ledsen när jag läser sådant, för jag var in och pratade med floristerna i slutet av maj/början av juni och fick då bara höra "Nej" som sagt. Jag ville ju så gärna haaaa.... skippade blommor helt när det inte gick att få tag på några av de blommorna jag ville ha :P
  • Head Over Heels
    daniiel skrev 2012-04-01 11:39:03 följande:
    Haha jag blir så ledsen när jag läser sådant, för jag var in och pratade med floristerna i slutet av maj/början av juni och fick då bara höra "Nej" som sagt. Jag ville ju så gärna haaaa.... skippade blommor helt när det inte gick att få tag på några av de blommorna jag ville ha :P
    Åå jag vill så gärna ha pioner i min brudbukett ju :(
  • Brudiframtiden
    Head Over Heels skrev 2012-04-01 11:45:37 följande:
    Åå jag vill så gärna ha pioner i min brudbukett ju :(
    Jag med...Men vi får se..ska prata med floristen så får vi se...Tack för era svar i allafall!
  • Brudiframtiden
    daniiel skrev 2012-04-01 11:51:55 följande:
    Dahlia kanske? Eller astrar som är lite bulliga? Nejlikor? Jag är inte hundra på namnen, men rosorna David Austin (jättevackra) eller Sweet Avalanche?
    Tack!!!!
Svar på tråden Pioner i sutet på augusti, början av september???