• Jensan80

Hjälp!! Vad ska vi marschera in och ut till?

Tjoho!

Ska gifta mig i sommar och har varit gift en gång tidigare, men denna gången vill jag ha mer personlig prägel på bröllopet i alla detaljer =).

Så funderar nu över vad vi ska ha för musik till in och utmarschen i kyrkan.
    Vår kantor verkar villig att försöka sig på lite olika saker. Jag är nästan helt såld på att gå in till "the final countdown" men däremot vet jag inte vad vi ska ha till utmarschen. Så snälla ge lite förslag.
    Jag vill ha nåt roligt/pampigt men ändå med en text som passar. Funderar starkt på "my life would suck without you" men vad tycker ni?

Förslag på andra pampiga låtar tack? Vi gillar all musik så alla förslag är välkomna =)

• Svar på tråden Hjälp!! Vad ska vi marschera in och ut till?
  • helsingebrud

Vi kommer gå ut till I was made for loving you baby

• daniiel

Ska ni ha det på orgel? Final countdown gjorde sig ju rätt bra på orgel :)

Tips

Gigi d'Agostino - L'amour toujours

artists.letssingit.com/gigi-dagostino-lyrics-lamour-toujours-x5vcvjp

Van Halen - Jump

artists.letssingit.com/van-halen-lyrics-jump-69qb233

Queen - We are the champions

artists.letssingit.com/queen-lyrics-we-are-the-champions-w2fbj2f

Metallica - Nothing else matters

artists.letssingit.com/metallica-lyrics-nothing-else-matters-89wq954

Celine Dion -My heart will go on

artists.letssingit.com/celine-dion-lyrics-my-heart-will-go-on-r8pk278

There's a rainbow round my shoulder

lyricsplayground.com/alpha/songs/t/theresarainbowroundmyshoulder.shtml

• Jensan80
    daniiel skrev 2012-03-30 11:23:59 följande:
    Ska ni ha det på orgel? Final countdown gjorde sig ju rätt bra på orgel :)

" target="_blank">

Tips

Gigi d'Agostino - L'amour toujours

" target="_blank">

artists.letssingit.com/gigi-dagostino-lyrics-...

Van Halen - Jump

" target="_blank">

artists.letssingit.com/van-halen-lyrics-jump-...

Queen - We are the champions

" target="_blank">

artists.letssingit.com/queen-lyrics-we-are-th...

Metallica - Nothing else matters

" target="_blank">

artists.letssingit.com/metallica-lyrics-nothi...

Celine Dion -My heart will go on

" target="_blank">

artists.letssingit.com/celine-dion-lyrics-my-...

There's a rainbow round my shoulder

" target="_blank">

lyricsplayground.com/alpha/songs/t/theresarai...
    Ja jag har kikat lite på en del av dessa oxå. Ja final countdown funkade bra tycker jag. Skojigt och maffigt. Jag hoppas ju kantorn kan göra om dem till orgel det vore ju fantastiskt. Nothing else matters är ju en fantastisk låt men kanske dyster...Hm mkt och tänka på tack för länkarna!! Skrattande
  • Jensan80
    helsingebrud skrev 2012-03-30 11:04:13 följande:
    Vi kommer gå ut till I was made for loving you baby
    Har också haft funderingar på den. den är oxå lite häftig liksom och ändå bra budskap Skrattande
  • Sebastiána

"We are the champions"

• Dolly P

Vi ska ha the final countdown som ingångslåt. Om det blir på orgel eller från cd det vet jag inte. Som solosång blir det I was made for loving you och Du är allt. Ut tror jag det blir I Gotta Feeling, eller we go together.

• Fia03

Underbart med Orsa spelmän. Glad, härlig och väldigt svenskt.... I mitt tycke :)

• Retrobohem

Vi ska gå in till Stairway to heaven och ut till Shippin to Boston, båda på orgel, hær (norge) får man inte ha cd-musik. Stairway ær min absoluta favoritlåt. Ni kanske kan vælja varson favoritlåt? Eller nåt från nån film. Annars tycker jag Pachebel canon d ær otroligt vacker.

• Pertinax

Personligen tycker jag att Final countdown passar bättre som utmarsch. Men oavsett är den verkligen häftig på orgel. Om kantorn tycker att My life would suck without you är okej tycker jag att det skulle vara annorlunda och roligt.

• LolloBollo

Vi ska ha Canon in D som ingångslåt och sedan Jämtlandssången som utgångslåt :)

• JuliBrud89

Denna tycker jag ær skitkul! "don't stop me now (cuz i'm having a good time..)" med Queen :P Men det kanske ær lite lång tid till det pampiga børjar..

• Firefairy

Vi skall gå ut till "Vänner-låten", kantorn skulle fundera lite och kommer kanske spela den på piano ut. annars blir det CD.

• CoG

Jag vet ett par som gick ut till Firehouse´s låt "Love of a lifetime"
    Det var på CD men lät väldigt bra i kyrkan!

Det nyvigda brudparet stod still framme vid altaret vända mot oss andra och började gå ut precis när första refrängen kom. Det var väldigt fint :)

• Dolly P

Idag har vi varit och träffat prästen och gått igenom allt. Han såg helst att vi hade både in och utgångs låg på orgel. Nu funderar jag på vad tusan vi ska ha. Vi funderade på att gå in till the final countdown. Men funderar på om man ska gå ut till den istället. Men vad sjutton ska man ha när man går in?  Vi vill inte ha den vanliga, utan något lite roligare. Något tips?

• CoG
    Dolly P skrev 2012-04-29 20:22:18 följande:
    Idag har vi varit och träffat prästen och gått igenom allt. Han såg helst att vi hade både in och utgångs låg på orgel. Nu funderar jag på vad tusan vi ska ha. Vi funderade på att gå in till the final countdown. Men funderar på om man ska gå ut till den istället. Men vad sjutton ska man ha när man går in? Vi vill inte ha den vanliga, utan något lite roligare. Något tips?
    Även om prästen helst ser att man anv orgelmusik så finns ändå oftast alternativ.
    Man kan be kyrkovaktmästaren spela upp det man vill anv på deras musikanläggning och själva bestämma om det är ok eller inte.

Oftast låter det hur bra som helst även om det är musik från en CD.

Säckpipor hade varit fränt att gå in till annars :)
  • ChristineL

Vi har bestämt att vi ska ha ledmotiv till nån film, kan bli riktigt pampigt. Vi har inte bestämt riktigt än men exempelvis Indiana Jones, Harry Potter, Pirates of the Carribean och Shreck står högt upp på listan. Ska även leta igenom Burtons och Tarantinos filmer efter nåt som skulle kunna passa, filmnördar som vi är ;)

• teztroll

Vi ska gå in till Canon in D och till utgången blir det Star Wars Theme =)

Fast vi gifter oss borgerligt och ska ha dessa på cd. Men Star Wars borde väl kunna funka på orgel?

• Dolly P
    CoG skrev 2012-04-30 09:37:31 följande:
    Även om prästen helst ser att man anv orgelmusik så finns ändå oftast alternativ.
    Man kan be kyrkovaktmästaren spela upp det man vill anv på deras musikanläggning och själva bestämma om det är ok eller inte.

Oftast låter det hur bra som helst även om det är musik från en CD.

Säckpipor hade varit fränt att gå in till annars :)
    Ja han var inte helt emot något annat. Men hmm får se hur vi gör.  Det låter inte riktigt lika bra med cd. Akustiken blir inte den samma. Men många andra har ju haft det, så fungerar gör det ju.Skrattande
Svar på tråden Hjälp!! Vad ska vi marschera in och ut till?