• JuliBrud89

Bildtråd! Vad ska ni ha för frisyr och ev. hårprydnad?

Som rubriken lyder, jag ær nyfiken på vad ni alla har før ideer om frisyrer till den stora dagen. Ska ni gøra sjælva eller hos frisør? Løshår? Sløja?

Vad ska ni ha før  hårprydnad? Vart  køpte ni den? (ange gærna internetsida)

Jag ær frisør sjælv så ær nog dubbelt så nyfiken på detta :) Jag sjælv ska ha en lite mer "ovanlig" sløja, och kan dærfør inte ha något stort diadem i håret i tillægg. Så jag ska ha något hårsmycke istællet. Løshår på 50-70 cm.

En stilren prydnad som lyfter fram helheten i frisyren.

Sløjan ska jag bestælla från wed-shopping.com (KOLLA DEN SIDAN!!) før 650:-

En fin frisyr jag hittade. Men mitt hår ska vara mer "tufft".

• Svar på tråden Bildtråd! Vad ska ni ha för frisyr och ev. hårprydnad?
  • Tinzi

En bild från en tjej här på BT. Så vill jag ha, fast utan hårsmycket då :) Sparade bilden då jag tyckte håret var sååååååååå fin (hoppas man får göra så)

Eller denna:

Eller som denna,.jag har köpt en liknande blomma :)
  • JuliBrud89
    Tinzi skrev 2012-03-28 20:02:32 följande:
    En bild från en tjej här på BT. Så vill jag ha, fast utan hårsmycket då :) Sparade bilden då jag tyckte håret var sååååååååå fin (hoppas man får göra så)

Eller denna:

Ahaa!! Ja det var jættefint! Och ingen av frisyerna ser svåra ut att gøra :) Tummen upp!
  • JuliBrud89
    durrasflikka skrev 2012-03-28 19:50:16 följande:
    Lägger till denna som favorit. Sitter på jobbet just nu och har ingen bild på hur jag vill ha mitt hår.
    Ja det gør du rætt i ;) Ses senare då!
  • MajaStina

Du som är frisör kanske kan tipsa mig som är kortklippt på snygga frisyrer? Å med kortklippt menar jag inte page-frisyr utan verkligen kortklippt... Tacksam för tips!!

• Fräknigafröken
    Tinzi skrev 2012-03-28 20:02:32 följande:

Eller denna:

Åh så vackert med blomman på bilden längst ner. Jag har kortare hår än kvinnan på bilden, mitt slutar nedanför axlarna, men jag planerar att ha en enklare uppsättning med en liknande vit blomma i håret. Som på bilden. Tinzi, vart har du köpt din blomma?  
  • JuliBrud89
    MajaStina skrev 2012-03-28 20:50:44 följande:

Du som är frisör kanske kan tipsa mig som är kortklippt på snygga frisyrer? Å med kortklippt menar jag inte page-frisyr utan verkligen kortklippt... Tacksam för tips!!

Vældigt svårt att sæga nær jag inte ser, men ju kortare hår du har ju mindre kan man ju gøra.. Men jag ser før mig om du har så kort hår att føna det till en ønskværd frisyr :) Pink t,ex dær har du ju sjukt mycket snygga frisyrer!
  • MrsSilfverblad2b

Det här är från min provuppsättning så ungefär så här kommer jag se ut. Kommer vara blondare och det kommer vara lite bättre uppsatt men på ett ungefär så här!

Blommorna ser man inte så bra men de är köpta här: http://www.etsy.com/listing/81677952/bridal-flower-hair-wedding-clip Valde att köpa två mindre istf 1 stor.

Det är min vanliga frisör som kommer att hjälpa mig med uppsättningen. Inget löshår och inga andra hårsmycken än blommorna. Eventuellt kommer jag ha hårknutsnålar med stenar där håret "går in"; http://www.ebay.com/itm/10pc-White-Round-Bead-Crystal-Rhinestone-Hair-Pin-Wedding-Vogue-Party-Accessory-/320777365672?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aafd228a8 

En uppsättning som känns "lagom" för mig. Inte för stylat liksom, det är inte min grej, men jag vill gärna ha det uppsatt!
    12-05-12
  • julibrudUmeå
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-03-29 09:23:06 följande:

Det här är från min provuppsättning så ungefär så här kommer jag se ut. Kommer vara blondare och det kommer vara lite bättre uppsatt men på ett ungefär så här!

Blommorna ser man inte så bra men de är köpta här: www.etsy.com/listing/81677952/bridal-flower-h... Valde att köpa två mindre istf 1 stor.

Det är min vanliga frisör som kommer att hjälpa mig med uppsättningen. Inget löshår och inga andra hårsmycken än blommorna. Eventuellt kommer jag ha hårknutsnålar med stenar där håret "går in"; www.ebay.com/itm/10pc-White-Round-Bead-Crysta... 

En uppsättning som känns "lagom" för mig. Inte för stylat liksom, det är inte min grej, men jag vill gärna ha det uppsatt!
    12-05-12
    Verkligen jättefint! Enkelt och vackert!
    Umeå 28/7 2012
  • durrasflikka

Inte den bästa bilden. Men jag ska inte ha pärlorna och sen ska jag ha tiaran under.

Jag behöver löshår för lite längd men mest för att få tjockare hår. Kommer inte ihåg hur långt löshår jag behöver, men det har min ena tärna koll på då hon är frisör.

Löshåret ska tärnan sätta i, men frisyren görs av en annan frisör då tärnan ska fixa sitt eget och ev. den andra tärnans hår.

• MrsSilfverblad2b
    julibrudUmeå skrev 2012-03-30 10:15:22 följande:
    Tack ska du ha! Vad snällt sagt.
    12-05-12
  • Tinzi
    JuliBrud89 skrev 2012-03-28 20:18:23 följande:
    Ahaa!! Ja det var jættefint! Och ingen av frisyerna ser svåra ut att gøra :) Tummen upp!
    Ja jag hoppas det blir bra. Min syrra ska fixa hon går frisörlinje :)
  • Tinzi
    Fräknigafröken skrev 2012-03-28 22:06:03 följande:
    Åh så vackert med blomman på bilden längst ner. Jag har kortare hår än kvinnan på bilden, mitt slutar nedanför axlarna, men jag planerar att ha en enklare uppsättning med en liknande vit blomma i håret. Som på bilden. Tinzi, vart har du köpt din blomma?  
    Jag har köpt en på Glitter en vit och en på Etsy.com en jätte fin.

• JuliBrud89
    durrasflikka skrev 2012-03-30 10:57:49 följande:

Inte den bästa bilden. Men jag ska inte ha pärlorna och sen ska jag ha tiaran under.

Jag behöver löshår för lite längd men mest för att få tjockare hår. Kommer inte ihåg hur långt löshår jag behöver, men det har min ena tärna koll på då hon är frisör.

Löshåret ska tärnan sätta i, men frisyren görs av en annan frisör då tärnan ska fixa sitt eget och ev. den andra tärnans hår.

Jættevacker frisyr! Elegant och snygg på samma gång :) Det dær tror jag blir jættebra. Och vilken tur att tærnan ær frisør!! :) Lycka till!
  • durrasflikka
    JuliBrud89 skrev 2012-03-30 11:46:43 följande:
    Jættevacker frisyr! Elegant och snygg på samma gång :) Det dær tror jag blir jættebra. Och vilken tur att tærnan ær frisør!! :) Lycka till!
    Ja, visst är det tur. =) Då har jag någon som kan hålla kolla på min frisyr under dagen. =)
  • julibrudUmeå
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-03-30 11:20:11 följande:
    Haha, Vet inte hur det kom sig att min första kommentar la sig i min signatur men jag skrev att frisyren var jättevacker! Enkel men ändå superfin!
    Umeå 28/7 2012
  • MrsSilfverblad2b
    julibrudUmeå skrev 2012-03-30 12:38:16 följande:
    Haha, Vet inte hur det kom sig att min första kommentar la sig i min signatur men jag skrev att frisyren var jättevacker! Enkel men ändå superfin!
    Umeå 28/7 2012
    Men så konstigt, det jag skrev som svar kom visst inte heller med! Såg din kommentar in emellan och skrev "Tack så mycket! Vad gullig du är." Glad
    12-05-12
  • misscat

Det här hårsmycket tycker jag är jättefint.

• ofelia
    lisskulla skrev 2012-03-30 12:53:07 följande:

Så här ska jag ha!
    Jättefin! Jag letar efter någonting liknande. Får man fråga vart du hittade den här?
Svar på tråden Bildtråd! Vad ska ni ha för frisyr och ev. hårprydnad?