• mimi00

Vigselplats Vmo, Atorp eller Jkpg

Behöver tips och råd ! Vi gifter oss 2013 så en stund kvar ;) men just nu verkar det luta åt borgerlig vigsel då jag är med i svenska kyrkan och min fästman är ortodox-serb. Vi är inte speciellt rika så lite hänsyn till ekonomin men VAR skulle vi kunna vigas? Inte i stadshuset eller så utan vet någon nån lokal eller liknande helst i vmo, annars atorp annars jkpg. (ni som bor i området vet vilka förkortningarna är)

Vi är ca 100 personer (+- 10)
    Vill inte riktigt förlita mig på vädret då det är i maj månad.
    Vill helst ha tillgång till bord, stolar, kyl och tallrikar/bestick i lokalen för festen.

Många krav jag vet men snälla om någon vet, skicka tips och ideer !! :)
    Svenska kyrkan lät oss nämligen inte ha en vers på serbiska :( 

• Svar på tråden Vigselplats Vmo, Atorp eller Jkpg
  • Stitch

Vandalorum i Vmo vore ju häftigt, annars är ju Åminne fantastiskt.
    Norra Skolan i trakten av Bredaryd är poppis om aningens hembygdskänsla funkar.

• Joli84

Ett tips är Visingsö! 3 mil norr om Jönköping förvisso och 30 min med färja. Men det är jättefina miljöer där om ni skulle vilja ha en fin ceremoni utomhus och så kan man hyra bygdegården för en helg 2000kr. Där finns bord, stolar och porslin för 120 personer.

Vi gifter oss på Visingsö om ca 2 månader =)

• mimi00
    Stitch skrev 2012-03-28 15:26:44 följande:

Vandalorum i Vmo vore ju häftigt, annars är ju Åminne fantastiskt.
    Norra Skolan i trakten av Bredaryd är poppis om aningens hembygdskänsla funkar.

kan man hyra vandalorum? 
    är sugen på bredaryd bygdegård.. men jättesvårt.. vandalorum ligger ju bra men trodde inte det gick hyra?  
  • mimi00
    Joli84 skrev 2012-03-28 15:49:46 följande:
    Ett tips är Visingsö! 3 mil norr om Jönköping förvisso och 30 min med färja. Men det är jättefina miljöer där om ni skulle vilja ha en fin ceremoni utomhus och så kan man hyra bygdegården för en helg 2000kr. Där finns bord, stolar och porslin för 120 personer.

Vi gifter oss på Visingsö om ca 2 månader =)
    Gud va mysigt ! vill helst vigas i närheten för enkelhetens skull :/ bygdehården i bredaryd och folkan i anderstorp är perfekta lokaler men det är just vigseln.. Kyrka är smidigt men tråkigt att man inte kan göra något annorlunda. 
Svar på tråden Vigselplats Vmo, Atorp eller Jkpg