• FruNov­ember
    Äldre 27 Mar 18:33
    6827 visningar
    36 svar
    36
    6827

    Skulle följande kännas snålt?

    Herreguuud, jag kan verkligen inte bestämma mig.. Både jag och min blivande är nykterister, men hade ändå planerat för trerätters med vin/ öl till maten, avec till kaffet osv.. Vår ekonomi är ganska ansträngd, men om vi verkligen gnetar så får vi till det.. Saken är ju den att vi helst skulle ha det nyktert och lite billigare.. Har nu hittat ett supermysigt ställe där de har följande afternoon-tea-meny.. vad tycker ni, är det okej eller känns det b? Kakbuffén består av: Nybakta scones med marmelader och ost Tårta och bakelser Kladdkaka med grädde Mini dammsugare, biskvier, chokladbollar & bullar Mjuka kakor som morotskaka, snoddas & banankaka Winerbröd Rulltårta Paj Små kakor Smörgåstårta Dricka, kaffe & te!         

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-28 09:37
    Så, nu har vi pratat nytt upplägg halva natten, och det känns helrätt

    Vi kommer lägga till en hel del smörgåsar, kanske lite crustader och liknande, så vi hamnar på typ 50/50 "matiga alternativ"/ bakverk..
    Det enda jag är lite oroligvför är att det kanske blir lite väl kort.. Någon som har något bra förslag för att "förlänga kalaset"?

  • Svar på tråden Skulle följande kännas snålt?
  • Äldre 27 Mar 18:36
    #1

    Nej, det känns inte snålt. Det känns supermysigt!

  • Green
    Äldre 27 Mar 18:39
    #2

    Låter som en väldigt smart (och smarrig) idé!


    Ingen kommer ju att sakna eller efterfråga alkohol med det upplägget.


     

  • polkap­inne
    Äldre 27 Mar 18:41
    #3

    Tycker inte heller det känns snålt. Min första tanke är oj, vad mycket godsaker :)


    Håller ni det på eftermiddagen? I så fall hade jag inte tänkt på att ni inte serverar alkohol. Man kan ju ha lättöl och cider från vanlig mataffär annars.

  • Äldre 27 Mar 18:44
    #4

    Jag håller med om att det inte alls verkar snålt och har ni denna buffén under eftermiddagen, så håller jag även med om att det är nog i stort sett ingen som kommer reagera på att det inte är någon alkohol. Dessutom tycker jag ju att de ni bjuder in på ert bröllop bör känna er, alltså veta om att ni är nykterister och därmed inte förvänta sig något annat än ett alkoholfritt bröllop heller. Man kan ha minst lika trevligt och kul utan och är det någon tycker på annat sätt, så är det ju deras problem faktiskt.


  • teddy
    Äldre 27 Mar 18:45
    #5

    Tycker det låter som en jättemysig idé och klart ni ska skippa alkoholen om ni inte vill ha den! :)

  • Äldre 27 Mar 18:46
    #6

    Jättetrevligt. 
    Passar bra ihop med ett inte allt för sent bröllop Glad 

  • Tveket
    Äldre 27 Mar 18:48
    #7

    Jag tycker det lät riktigt lyxigt med afternoon tea bröllop!

  • Äldre 27 Mar 18:54
    #8

    Jag tycker det låter som en superbra ide och är sugen på samma sak själv.

    Däremot skulle jag absolut kunna gå på ett bröllop utan alkohol, och i synnerhet om brudparet själva inte dricker. Dock är jag en erfaren kalasräv och kan ha trevligt i de flesta sammanhang

  • Annaly­n Claire
    Äldre 27 Mar 19:08
    #9

    Mysigt och gott!

  • Ericaw­i
    Äldre 27 Mar 19:52
    #10

    Bjud på Ett glas mousserande som skål och välkomstdrink så känns hela arrangemanget frikostigt, trevligt och originellt. Jag skulle iaf bli glad för den inbjudan. Lycka till!

Svar på tråden Skulle följande kännas snålt?