• amilla87

Ska jag fria eller vänta?

Hej! Jag älskar min underbara sambo och han är världens underbaraste pappa till våran son. Men jag går å väntar på att han ska fria.. Jag har en känsla av att han inte kommer få arslet ur.. så frågan är om jag ska ta steget eller ska jag vänta på honom. vi har varit förlovade i tre år nu. Jag vet att det kommer vara jätte svårt att få in honom i en kyrka, de har han klar gjort sedan läng. men det finns ju andra sätt att gifta sig på! I år firar vi våran 10 års dag tillsammans. har funderat på om jag ska fria på den dagen eller om jag ska vänta. jag behöver lite tips! Är du tjej som själv har friat eller funderar på det? snälla kom med lite förslag på hur jag ska gå tillväga! /kram från en grubblande "blivande?" fru

• Svar på tråden Ska jag fria eller vänta?
  • Nina555

Jag friade på skottdagen,det är enda dagen en tjej får fria. Vi gifte oss traditionellt i kyrkan och efter vi vart gifta i 10 år juli 2011 åkte vi till vegas och gifte om oss!!

• amilla87

Att tjejer bara får fria på skottdagen struntar jag i. Jag tycker att en tjej kan fria vilken dag som helst. Varför ska alla andra dagar vara killarmas? Ne jag tycker att man kan fria på vilken dag som man själv känmer för! Jag tänker då inte gå å vänta i fyra år till tills jag kan fria.

• Pertinax

Jag sa typ "Du, ska vi inte ta och gifta oss?". Vet att han aldrig nånsin skulle ha friat, så det var bara att ta det i egna händer.

• schmock
    Nina555 skrev 2012-03-26 16:24:05 följande:
    Jag friade på skottdagen,det är enda dagen en tjej får fria. Vi gifte oss traditionellt i kyrkan och efter vi vart gifta i 10 år juli 2011 åkte vi till vegas och gifte om oss!!
    Äsch, jag friade förra året i maj. Vi dog inte utan det gick bra :) Jag frågade om vi inte skulle ta och gifta oss och han sa kan vi väl haha. Man får ta saken i egna händer ibland.
  • amilla87

Underbart att det finns tjejer som tar saken i egna händer ! å att det är på andra dagar än skottdagen :-P

Svar på tråden Ska jag fria eller vänta?