• FruSSE

Fler som gifter sig i Göteborg (med omnejd) i sommar?

Hej!

Den 14:e juli är det äntligen dags för mig och min kärlek :) Många pusselbitar är redan på plats men det är ju alltid kul om man kan bolla lite idéer med andra i samma sits.

Så, någon mer än jag som gifter sig här omkring i sommar?

• Svar på tråden Fler som gifter sig i Göteborg (med omnejd) i sommar?
  • Vivvi86

Hej och grattis :)

Vi gifter oss också den 14:e Juli. Vi kommer vara på Marstrand!

• FruSSE

Nejmen :D Hur kommer det sig att det blev det datumet för er? Och grattis till dig/er med!

Vi blev tillsammans den 14 februari för över 5 år sedan och när min blivande friade för tre år sedan så kikade jag när den 14 skulle infalla på en lördag under sommarmånaderna. Det var först 2012. Kändes skitlångt bort då, men vi roade oss med att skaffa barn och sådär. Sen plötsligt i augusti förra året så kom vi på det och då slog vi till! :D

Vi gifter oss på bryggan i Långedrag. Regnar det så är vi inne på Värdshuset där vi också ska ha festen sen :) 

• Brud072012

Hejhej
    Vi gifter oss den 21 juli i örgryte gamla. Kul att följa några andra som också är från Gbg. 

• Vivvi86

Åhh vad kul :) Jätte fint i Långedrag :)

Min m2b var noga med att det skulle ske inom ett år och då hans semester fungerar bäst under industrisemestern så blev det den 14 Juli. (Vi förlovade oss den 18 Juli i Paris förra året...)

Vi bor ute på Marstrand och tyckte att det vore fantastiskt att få gifta sig där så det gör vi. I fästningskrykan och har sedan festen också på fästningen...

Vad är din prio i planeringen nu?

• Charlie79

Vi gifter oss också i Gbgområdet, närmare bestämt på Marstrand i Augusti.

• Brud072012

Prio i min planering just nu är:

Börjet leta musik till kyrkan och valserna (min m2b vill ha tre valser, med mig, sin mamma och min mamma)
    Kolla på buketter
    Fixa näbbklänning
    RING
    Boka fotograf
    Utformning av vigselprogram, placeringskort och omslag till festprogram

Plus att jag vill ha ett par extra skor att byta till under kvällen, liten handväska och örhängen behöver fixas så detta kollar jag efter när tillfälle ges...

Massor som snurrar i huvudet alltså... Hur går det för er andra?

• FruSSE

Jag känner mig faktiskt helt i fas och alldeles lugn :)

Kvar att göra:

Beställa tårta
    Boka in provuppsättning, färgning samt provmake
    Spika menyn (ihop med restaurangen)
    Boka manikyr
    Eventuellt köpa röd matta (vi funderar fortfarande på om vi ska ha det)
    Skicka in hindersprövning samt efternamnsändring
    Ha möte med vigselförrättaren
    Införskaffa smycken
    Beställa hem skor
    Ha möte med de som ska göra buketterna

Sådant som inväntar sista svarsdatum:
    - Bordsplacering
    - Beställning av polkagrisar med eget tryck (jag är från bohuslän och den blivande mannen från gränna. Eftersom vi har bröllopet vid havet på västkusten så ska vi ha polkagrisar i bröllopets färger på bordet. Ska trycka eget så att det står våra namn på pappret. Varje gäst får en, som en gåva/souvenir)
    - Beställning av "pussklockor" med namnlappar 
    - Inköp av "brevpapper" och kuvert samt ordna en "låda" för dessa (tanken är att de som vill ska kunna skriva ett brev till oss någon gång under festen. De lägger sen brevet i ett kuvert och skriver på kuvertet när brevet ska öppnas, vilket kan vara allt från "i morgon" till "om 3 år" eller "om tio år").
    - Brickor & pennor för mingelbingon medan vi fotograferas

• Vivvi86

Hjälp, plötsligt känns det som jag ligger efter och har massor kvar...

Fick bokat tårtan i helgen och även bröllopsresan
    Provuppsättning och naglar är bokade
    Börjat skissa på vigsel- och festprogram

Jag hoppas få ordning på blommor helgen efter påsk
    Allt med festen och maten är kvar... (känns tyngst)
    Ringar har vi inte tittat på
    Gällande mina kläder så är bara klänningen klar, inget av hans
    Får försöka skicka in hindersprövning den här veckan
    Inte träffat fotograf eller vigselförrättare men de är däremot bokade
    Musik i kyrkan är inte klar, varken hur den ska framföras eller vilka låtar
    Morgongåva är inte klar

Några tips på skor? Har ett tag tänkt vita men eftersom vi ska ha vitt och ljusgrönt som tema så undrar jag om inte ett par ljus gröna skulle kunna vara snyggt? :)

• muminmamman 81

Här e en till som ska gifta sig i sommar
    Blir den 25 augusti i rådhuset med middag på en restaurang inne i stan med närmsta familjen!
    Ringar köpta
    Klänning köpt
    M2B:s kläder står svärisarna för
    Näbb klänningar till våra töser ska min mor köpa
    Bukett ska jag göra själv  (rosor, kalla å gerbera) ngt som har tips på hur dom ska hålla över natten? Corsage? ngn som gjort egen?
    Kofta el kavaj till min klänning???? Enkel klänning som slutar vid knäna...
    Restaurang bokad
    hindersprövning m.m skickas in efter april månad...
    hotell å transport???
    Fotograf blir min barndoms kompis

Ngt jag glömt????

Kram på er alla blivande brudar  

• Kärlek och lycka

Hej!

Här kommer ytterligare en som ska gifta sig i sommar :) Jag och min m2b gifter oss på Marstrand den 30 juni. Datumet närmar sig med stormsteg och tankarna kring allt som måste göras snurrar i huvudet både dag och natt! :) Jag är gärna med i diskussionen om hur bröllopsplaneringen fortlöper! Ni som ska gifta er på Marstrand - var ska ni ha bröllopsfesten? Gifter ni er i kyrkan?

Vad gäller skor så har jag köpt mina på brandos.se. Där finns många fina brudskor!

Kram till er 

• Charlie79

Vi gifter oss i Marstrands kyrka, oerhört mysig liten kyrka och fantastiska omgivningar. :) 

• Vivvi86

Vi gifter oss i fästningskyrkan och har även festen uppe i fästningen :)

Vart ska ni ha festen?
    Måste också fråga, bor ni på Marstrand?

Det blev ett par skor ifrån Brandos! :)

• Solstice

Hej, här är ännu en som ska gifta sig den 14 juli! Vi gifter oss hemma i trädgården och bor strax utanför Kungsbacka.

Har ganska god koll på planeringen, känns det som, det är finliret och detaljplaneringen på själva dagens som kvarstår. Vårt stora problem just nu är att få iordning på tomten där vi väntar på markentreprenören och att det ska torka upp lite så han kan fixa till det sista så vi kan få på gräset.

• snuttitess

Hej här är en som ska gifta sig 4/8 i Göteborg, blir i Lundy gamla kyrka.
    Har koll på planeringen men otroligt mycket kvar att göra så börjar känna mig lite små stressad.

Bor 30mil från Göteborg så inte det lättaste att få ihop allt men ska nog gå :). 

Svar på tråden Fler som gifter sig i Göteborg (med omnejd) i sommar?