Bröllop tar fram de jobbigaste sidorna hos folk!!
Håller just nu på att planera mitt bröllop men det var inte så roligt som jag hade tänkt mig. Det känns bara jobbigt och tungt och jag vill bara att det ska vara över. Jag har en svärmor som ordnar och lägger sig i allt, hon gör det med välmening och vill väl men det blir för mycket. Hon vill ha det så tjusigt som möjligt och bröllopsaktigt, jag vill bara ha det enkelt. Vilket innebär att min egen mor inte blir så delaktig och hon i sin tur lägger över det på mig att hon inte vet vad som behöver göras, att svärmodern är bättre osv. Det blir som en slags tävling. Och jag har så väldigt svårt att säga ifrån utan att någon blir arg eller ledsen. Och själv vet jag knappt vad jag heller ska planera eller ägna mig åt. Känns som om läget är under kontroll men att jag kanske har missat något! Och det känns som om jag behöver hitta på uppdrag åt folk så att alla känner sig delaktiga.
Festen kommer innehålla väldigt olika sorters människor, folk som känner oss från olika sammanhang och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hantera det. Jag vet inte heller hur jag ska kunna få alla att vara glada under bröllopsdan, det känns som om det blivit mitt personliga uppdrag att se till så att alla är nöjda och belåtna. Till saken hör också att jag på omvägar fått höra att många är besvikna över att de inte är bjudna eller får en tillräckligt stor roll på bröllopet och i planeringen. Någonstans måste man ju dra en gräns och uppenbarligen var den inte tillräckligt långt ut eftersom många blivit griniga. Det tar så mycket energi att släcka bränder när jag bara vill koncentrera mig på att få ordning på allting. Det är ju min dag och folk säger att vi ska göra det till vår dag men just nu gör alla andra det till just deras dag. Bröllop tar verkligen fram människors värsta sidor!! Samtidigt har jag och min m2b knappt tid att diskutera om hur vi vill ha det så allting blir bara omständigt och fel.
Hur ska man hantera det? Jag vill bara att den här dagen ska vara överstökad så jag slipper alltihop!! :'(