• Tinzi

Vilket är finast?

Har idag fått hem min vigselring.
    Dock var den lite tjockare än vad jag trott och jag tycker det känns ovant/obekvämt med 2 ringar.

Vad tycker ni?Ha båda eller bara vigselringen sen?

Är det bara jag som tycker det ser skumt ut?

Vigselringen är i titanium, och förlovningenringen i vitt guld, förlovningsringen betyder mkt för mig, men viktigast är ju bekvämligheten och hur det ser ut.

• Svar på tråden Vilket är finast?
  • Jane

Ja, jag håller med om att det ser lite konstigt ut. Kan du inte tänka dig att ha förlovningsringen på ett annat finger eller på ringfingret på andra handen?

• Tinzi
    Jane skrev 2012-03-23 14:36:44 följande:
    Ja, jag håller med om att det ser lite konstigt ut. Kan du inte tänka dig att ha förlovningsringen på ett annat finger eller på ringfingret på andra handen?
    Jo skulle jag kunna ha. Har faktiskt inte ens tänkt tanken :)
  • Jade84

Kanske kan det hjälpa om du förstorar den släta ringen för att det ska bli bekvämare, guldsmeden jag var hos var mycket noga med att jag skulle prova ut ringstorleken med båda ringarna på samtidigt eftersom man enligt honom behöver ha en större storlek då bredden ökar.

• veronym

Ser bättre ut med endast vigselringen.

• Chicita

Det ser liknande ut när jag har båda ringarna på mig. Kändes obekvämt i början. Men är rätt van nu.

Eller tja jag får väl börja vänja mig igen snart. Har inte haft ringarna på snart 2 månader eftersom jag har fått en propp mitt i leden på ringfingret som jag väntar på att få operera bort Obestämd 

• Green

Har du provat att ha förlovningsringen innerst och vigselringen ytterst istället?
    Jag har märkt att det kan bli en viss skillnad på känslan om man skiftar dom om.

• Tinzi
    veronym skrev 2012-03-23 19:31:52 följande:
    Ser bättre ut med endast vigselringen.
    tycker jag med faktiskt :)
    Green skrev 2012-03-23 19:44:11 följande:
    Har du provat att ha förlovningsringen innerst och vigselringen ytterst istället?
    Jag har märkt att det kan bli en viss skillnad på känslan om man skiftar dom om.
    provat, ser ännu värre ut tyvärr :(
  • Chicita

Hittade en bild som fotografen tog när vi höll handen (närbild)

• Tinzi

Här är den smalare ringen som kom idag? Vad tycker ni är finast? I vilken ordning samt vilken utav de två ringarna med stenar? den tjockare eller den smalare?

• TheD

Definitivt den smala! Samt den första kombinationen som daniiel röstade på :)

• Green

Håller med daniiel!
    Mycket bättre än de du hade från början.

• Tinzi
    daniiel skrev 2012-04-03 19:51:24 följande:
    Jag tycker detta var väldigt fint, den finaste kombinationen :)
    Åh! tack. Det är framför allt mkt bekvämare också :)
Svar på tråden Vilket är finast?