• MizzDolcevita

Freebra??

Hej!

Har beställt en bröllopsklänning med snörning i ryggen, som kommer gå ner lite på ryggen.. (alltså ryggen kommer vara bar en bit ner). Nu till mitt dilemma; hittar ingen bh!! Kan ju intte ha vanlig bh, ingen korsett eftersom det kommer att synas, och vill verkligen inte gå utan. Har nu hittat Freebra! Är det någon som har några erfarenheter utav den? Är den bra? Ramlar den av, fäster den dåligt osv? Har även funderat på multifunktionsbh, men vart f*n hittar man såna???

Vore väldigt tacksam för svar!

//MizzDolcevita

• Svar på tråden Freebra??
  • Nikkita

Hur är din klänning vid brösten? För klänningar med snörning brukar ju sitta åt över brösten (som en korsett) då fungerar kanske en freebra även om den inte lyfter & ger stöd? Den ger ju klyfta iaf, sen gör kanske klänningen resten av jobbet Glad Du kan gå in på Twilfit & prova en (med plasten kvar dock) då kan du även prova den under din klänning om du redan har den! Så vet du om det blir bra eller inte Skrattande

• Jane
    http://www.halens.se/mode-kvinna-underkläder-bh-86/multi-bh-060264/sorting$score,Descending/paging$1,128?oc=036

Här har du en bild på vad jag menade med genomskinliga band. Självklart kommer denna inte lyfta upp lika mycket som en vanlig BH men du kommer få hjälp av korsettsnörningen på klänningen för det. Detta blr nog ett bra komplement om du kan tänka dig att lite genomskinlig plast syns istället för en vanlig BH
  • ema

Det där är typ som en freebra fast i fake-modell.. Jag har testat freebra trots att jag hörde blandade åsikter om den. Jag har stora bröst, men på mig fungerade den. Tog den största storleken och fick kämpa lite, men jag tyckte att den höll upp hyfsat i alla fall. (E-kupan var på gränsen till för liten) Sen om den sitter hela dagen vet jag inte... Men jag testade att hoppa i den och den satt som den skulle. Man måste dock sätta på den på ett speciellt sätt. Men med klänning ovanpå borde det inte vara några problem

• MetaSylwan

Jag kommer ha en liknande klänning som du, har bestämt mig för den här BHn

• Memmsan

Jag har själv inte testat freebra men hört många som är nöjda med dem.
    En kompis till mig köpte en till en halterneck-klänning och blev jättenöjd. Dels fick hon lite klyfta och ett litet lyft men inget direkt stöd. Hon har en c-kupa tror jag.
    Jag har en wonderbra perfect lace (mkt snyggare än vad man tror i verkligenheten) till min klänning som också är låg i ryggen och den funkar, min är egentligen en snörad klänning som blivit en med knappar istället.. Wonderbran ger ett bra lyft och stöd, jag har 75 D...
    Jag skulle kunna vara utan bh egentligen, för jag har korsett i klänningen men då känner jag mig naken och det är kanske så du också känner MizzDolcevita och då kanske en freebra räcker..om det inte funkar med wonderbra...
    Wonderbra finns på nelly, ellos, laredoute, uppercut m.fl. Tror även att dessa har freebra.
    Lycka till med bh-letandet!
    Kram

• MizzDolcevita

ema: Hur är freebran i storlekarna? Har rätt stora bröst (D-kupa). Funderar på vilken storlek man  i så fall ska beställa?? De går ju tydligen inte att byta om den är för liten, då det är intimt :/

• Green

Du ska ha samma kupstorlek som vanligt i din Freebra.
    Jag har "bara" b-kupa men jag är supernöjd med min. Håller en hel dag även under lösare kläder och under ett korsettliv lär det absolut inte ge några problem.
    Skulle det vara så att man vll ha mer stöd så finns det speciell bröst-tejp som man kan använda.
    Min brudklänning kommer att vara mycket barare i ryggen än din så för mig är det Freebra eller inget.

• Nikkita
    MizzDolcevita skrev 2012-03-23 17:47:40 följande:
    ema: Hur är freebran i storlekarna? Har rätt stora bröst (D-kupa). Funderar på vilken storlek man  i så fall ska beställa?? De går ju tydligen inte att byta om den är för liten, då det är intimt :/
    Jag tycker du ska gå till Twilfit el. Lindex som har dessa modeller & få storleken testad... Hon i butiken sa till mig att de flesta väljer en annan storlek än de brukar ha (kommer inte ihåg om det var större el. mindre). Du behöver ju inte köpa den om den är mkt dyrare där Flört
  • fayefaye

Har en freebra men har inte använt den faktiskt... Den fäster bra, inga problem där. Nu har jag ingen jättebyst heller, B-C ungefär men det är svårt att få den att sitta snyggt.

Svar på tråden Freebra??