• bibbi

Bröllopsfesten med många barn bland bjudna.

Då jag vill att dagen D ska bli så perfekt som möjligt, Sitter jag och planerar för barnen som kommer vara med på festen.

Flera av de bjudna har småbarn, 1-6 år totalt 14 st med våra egna 3 inräknat.

De kommer inte vara barnfritt på festen, då jag vet att flera av våra närmsta har väldigt svårt med barnvakt, och vi vill ju att våra egna barn ska vara med.

Men..

Tips på hur man ska roa dessa små mottages, har tänkt mig lite olika aktiviteter för de små.

Bla.

*Eget bord, med kritor och papper.

*Ute en gunga med 3 platser (som vi tar hemifrån)

*En mindre rutschkana (som vi tar hemifrån)

*Olika lekar

Tanken var att ha 2-3 tjejer som ska hålla ett öga på småttingarna, samt hålla i lekarna åt dem.

Vet ju med säkerhet att när de samlas 14 småbarn som känner varann sen tidigare så går de inte lugnt till =)

Sedan en "egen" barn buffè förutom den riktiga då.

Är jag helt ute och cyklar...? Eller hur har ni andra gjort när de varit många småbarn med på festen...

ge mig era bästa tips!

• Svar på tråden Bröllopsfesten med många barn bland bjudna.
  • 1700tal

Även nånstans för dem att somna framåt kvällen kanske, om nån blir trött?

• bibbi

Ja de kan ju vara bra att ha en skön sovplats =)

• caruba

Kanske en liten påse med lite godis och några småleksaker som dom kan få när man märker att dom börjar tycka att saker och ting blir tråkiga.

• Cosy

ge uttråkade barn godis^^ mycket bra idee.. kommer ihåh hur jag blev som liten när jag fick godsi av snälla tanter som blev lite upprörda att jag inte satt stilla.. Men jag tycker som du har full koll på vad som kan göras för att underhålla mini-människor. och egentligen behöver inte barn så mycket de behöver en plats på där de får vara barn utat att bli störrda av vuxna^^

We did it on DreamHack. Geeky love
  • M o J 2012

Vi ska också ha massa barn på vårat bröllop, men jag har inte kommit så långt i planerna än att jag funderat ut så mycket för dem. Så jag tar också tacksamt emot  idéer här!

Vi har också tänkt oss att ha en del av buffé lite mer barnanpassad. Någon/några som har koll på barnen. Lite aktiviteter för dem (vad vet jag inte än?), kanske lite "bröllopspyssel", spel och lekar. Funderar även på att ha godisbuffé till barnen, men det kanske blir hel tokiga av det....

• caruba
    Cosy skrev 2012-03-22 11:10:58 följande:
    ge uttråkade barn godis^^ mycket bra idee.. kommer ihåh hur jag blev som liten när jag fick godsi av snälla tanter som blev lite upprörda att jag inte satt stilla.. Men jag tycker som du har full koll på vad som kan göras för att underhålla mini-människor. och egentligen behöver inte barn så mycket de behöver en plats på där de får vara barn utat att bli störrda av vuxna^^
    We did it on DreamHack. Geeky love
    alla barn är ju inte lika, och så var det ju inte heller meningen att barnen skulle sitta stilla.. (och så var ju godiset inte väsentligt utan att påsen med överraskning)
  • bibbi

Tack för era ideer, kom med fler förslag, Godis var tänkt. Kanske fiskedam?

Barnen ska få en egen hörna, med ritbord, barnbuffe med godis och annat gott, puzzel/spel/leksaker kanske?

Vi har väldigt nära till festlokalen bara nån km, så därför kommer vi föra dit bla gunga och rutschbana, barnen vill säkert vara ute och leka också och inte sitta inne m de vuxna hela kvällen.

Vill ju att de ska bli trevligt för både vuxna och barn. Och slippa uttråkade barn... Vilket lätt kan bli, om de måste sitta med föräldrarna hela kvällen.

• Green

Bra tråd!
    Vi ska vara hemma i trädgården så jag har det ju lite lättare.
    Min största fundering är poolen. Funderar på om man ska säga till att barnen får ta med badkläder och bada för nästan alla är riktiga badfantaster och vi har bröllop i Juli så mest troligt är det rätt varmt.
    Tvhörna är nog bra om man kan fixa för när barnen blir lite trötta men inte vill gå och lägga sig så kan dom varva ner framför en film istället.

• bibbi

Green: Bada älskar ju barn!(oftast) så be dem ta med badkläder. Och tv är nog ingen dålig ide =)

Svar på tråden Bröllopsfesten med många barn bland bjudna.