Min brors nya kvinna är alkolist..
Min bror har tidigare haft problem med alkohol och droger. Han har varit ren i två år, vilket jag tycker är jätteduktigt. Nu har han för ett tag sedan träffat en ny kvinna och dom har fått ett litet barn. Vad jag har förstått så är även hon förre detta missbrukare.
Från början när vi planerade inbjudningarna så var jag inte helt säker på om jag skulle bjuda dom.. helt enkelt för att vi nästan aldrig träffas. Men jag vet att han skulle bli förtvivlad och valde därför att skicka en inbjudan, och givetvis så är hon också bjuden med tanke på att dom är ett etablerat par.
När vi pratade i telefon så hade han en del frågor angående kläder osv som vi löste. Sedan frågade han om barnet.. ja svarade om hon ammar så givetvis men annars så skulle jag önska att ni försökte ordna barnvakt.. Vilket dom trodde att dom skulle kunna göra..
Därefter sa jag.. Vi kommer givetvis att placera er bredvid varandra (eftersom hon inte känner någon) det var han tacksam för. Sen sa han något som fick mig att börja bli orolig.. Ja hon är ju väldigt blyg och så.. Mmmm sa jag.. O sen har hon svårt att hålla sig ifrån SPRITEN... jaha sa jag.. Men då kanske ni ska låta bli att komma då? Nej säger han.. jag ska komma iaf...
Vi kommer att servera vin eller öl till maten.. o snaps till förrätten..Sedan är det tänkt att vi ska ha fri bar. Vi har inga som har dom här problemen. En nykter alkolist men hon dricker absolut ingenting. Jag vill ju absolut inte att min brors kvinna ska supa sig full .. förstöra vårt bröllop o skämma ut sig själv och min bror..
jag vet inte vad jag ska göra? Kan ju knappast ta tillbaka inbjudan.. o det vill jag inte heller.. Vi har serveringspersonal.. och har ev funderat på att ha någon som är ansvarig för spritserveringen i baren..Kan man förbjuda dom att servera henne?..Tror inte min bror har förmåga att ha koll på henne. Dessutom så är det mycket folk som han inte träffat på länge som han säkert vill prata och umgås med. Jag vill inte springa och vara orolig för att allt ska bli fel för att hon frestas.. Usch.. vilket dilemma... kan man be toastmadame ha lite koll??