Inlägg från: max alexis |Visa alla inlägg
  • max alexis

    hade ju tänkt mig barnfritt...

    Vi har sedan i höstas planerat våratbröllop och det känns som om jag och sambon är överens om det mesta. Lokalen bokad, klänning och ringar köpta och fler och fler småsaker faller på sin plats.
    Vi har bett sambons syster vara toastmadame och hon blev jätteglad och rörd. :)

    Vi har dessutom bestämt sedan länge att vi ska ha ett barnfritt bröllop, men undantag från våra egna 2 st på 4 år och 1,5 år. Vilket verken vi eller umgängeskrätsen finner underligt.
    Jag har föjt flera trådar härpå BT om just detta med barnfritt hur man ska skriva och om man ska skriva något. Vi valde att inte skriva ngt på inbjudiningskortet utan tänkte att det räkte om vi adresserade till just de vi ville bjuda, alltså inte familjerna.

    Nu är det bara så att svägerskan/toastmadamen tänker ta med sig sitt barn ( 1:3 år när vi gifter oss) med hänvisning till att mormor ska ju ockå på bröllopet. diskutionen ko upp när hon undrade vad hon skulle säga om någon frågade henne. Då sa jg klart och tydligt BARNFRITT sen säger hon att de tar med sin dotter och att det är ingen fara pappan tar ju hand om henne... Hon menade också att på hennes bröllop hade de ju med släktens barn, för släkten var ju på bröllopet...

    jag menar att inte bådas släkt är på bröllopet och annars känner man kanske ngn som kan ta barnet den dagen. jag ville ju ha barnfritt för att barnen styr så mycket med allt var de innebär och för att jag inte vill att alla ska gå kl 21-22 för att barnen måste hem och sova.

    Är jag bara dum eller?
    Svägerskan bor i Stockholm och vi i Skåne.

  • Svar på tråden hade ju tänkt mig barnfritt...
  • max alexis

    Hon ringde dessuom för några dagar sedan och undrade om där var någonstans i lokalen Barnet kunde sova? - Nä vi bokade inte lokal efetr det...

  • max alexis

    Ja svägerskan har ju bott här nere innan och har både släkt och massa vänner här. Jag tycker inte att det är så konstigt. Ingen annan har missat vår önskan.... De finns två storebrödrar också, dock har de en annan mamma...

Svar på tråden hade ju tänkt mig barnfritt...