• atsw
    Äldre 20 Mar 23:59
    30558 visningar
    27 svar
    27
    30558

    Vigsel i Stockholm stadshus

    Hejsan!

    Jag och min sambo ska gifta oss i sommar i Stockholm stadshus.
    Det blir en liten och "hemlig" vigsel, endast våra föräldrar kommer att närvara. Sedan går vi ut och äter middag tillsammans, inget märkvärdigt.  Är endast de som kommer att veta om det också.  Vill slippa möhippa/svensexa och allt vad denna dag "ska" innehålla ;)

    Undrar om det är andra som har eller också ska slå till där? ;)
    Hur gör ni med klädsel, bukett mm? :)
     

  • Svar på tråden Vigsel i Stockholm stadshus
  • atsw
    Äldre 22 Mar 00:10
    #2

    Hej :)

    Jag har inte tänkt alls egentligen förrens nu typ,haha.
    Hade inte tänkt att se "brudig" ut, bukett hade jag inte ens tänkt tanken på innan jag började läsa här bl.a..
    Men kommer nog ha en lite sommrig klänning och kanske nån liten sommarbukett. Får fundera lite..
    Men folk som ser mej kommer nog inte förstå att jag är en brud.
    Tal kommer inte bli något speciellt, finns inte rum för det skulle jag tro..
    Är verkligen "snabb vigsel, in-ut" allt tar 5 min och sedan är det dags för nästa par. Så det är ju inte så himla personligt å så..
    Sånt sjukt tryck på tider i stadshuset..trodde inte det va så många som tänkte slå till,haha ;) 

    Efter vigseln så tänkte jag att vi går nånstans å dricker lite bubbel och därefter middag :)
    Natten funderar jag på om man ska spendera på något lite finare hotell bara för att göra det lite speciellt när vi inte har någon fest å så.. 

  • atsw
    Äldre 3 Apr 11:23
    #6

    Vi slår till 9 juni. Även om detta är vår grej så vet jag att många kommer bli besvikna över att inte fått veta om detta. Å våra vänner förväntar sej att det ska vara vigsel å fest för vänner å familj när man gifter sej. Men ska väl inte tänka så mkt på det kanske..är ju egentligen bara våran dag Den vita klänningen är jätte fin! Enkel å lätt, det gillar jag. Som sagt så kommer inte jag att se ut som en brud, om man nu kan säga så. Men lite sommarfin Börja närma sej faktiskt Vi har inte tittat på ringar lr någonting, detta va lite oplanerat egentligen,haha Men vet nån om det tar lång tid att få ringana? Även detta med namnbyte.. Byter ni namn? Har läst att det tar ngr veckor innan det registreras, men hur vet man exakt när det är dags att byta ut pass, id mm?

  • atsw
    Äldre 3 Apr 12:28
    #8

    Nä det e bara 2mnd kvar nu :) Vilket jäkla tryck det är på bokningen hos stadshuset, helt sjukt ju,haha ;)

    Vet inte vart vi ska äta, får hitta nåt bra ställe. Lr göra som i " familjen annorlunda". tacos till bröllopsmiddag,haha ;)  Men tänkte att vi kan gå till skybar lr nåt å dricka lite bubbel, sen middag. Har inte tänkt så långt om vi ska bjuda på middag lr inte, men det är ju inte omöjligt att vi gör det. Blir bara vi 2 och våra föräldrar och ev hans syskon, men de ska ju få veta så sent som möjligt annars kommer det nog komma fram till alla vänner då vi har väldigt många gemensamma. Känns så dumt å ljuga, det är ändå en del som frågar om vi inte ska gifta oss,hehe.

    Hehe, ja det vore skoj å hitta på nåt namn, men är oxå dålig på att hitta på :) Så jag byter namn till hans namn så.

    Era skärgårdside låter ju hur mysigt som helst! Jag hoppas vi alla får fint väder! :)

  • atsw
    Äldre 8 May 00:38
    #10

    Hej!

    Nä..jag håller själv på att fundera på vart vi ska äta. Äter typ aldrig på "fin restauranger" så har dålig koll.
    Men det jag tänkt innan middagen, efter vigseln är att ta ett glas champagne på vägen på nåt fint ställe :)
    Oj, börjar närma sej nu..1mnd kvar :) 

  • atsw
    Äldre 10 May 10:50
    #15

    @ 1 september: Va roligt! :) Blir det "riktigt" bröllop me vita klänningen å festen efteråt?
    Det är det jag vill egentligen men då min sambo knappt vill ens gifta sej,haha, så har vi mötts på halva vägen ;)

    @ Mandelmassa: Oj, ja det är jätte snart ju :) Grattis! :)

    @ snabbapuckar: Ja jag blev helt chockad när jag såg väntetiderna,haha! Men många som bokar av/ändrar.
    Vi bokade runt sista januari, då fick vi 13 juli. Sen kom det ledig tid på önskat datum. 2ggr till och med.
    Funderar också på att va på hotell över natten, vet dock inte vilket. Har du något tips?
    Har hört att Rival ska vara bra, med champagne och frukost.

    Jag har äntligen hittat en klänning :) Är hur nöjd som helst! Får ta med den till floristen å hitta ngr fina blommor som passar till :)
    Ringar är det ju dags att fixa, det har vi inte ens tittat på. Lr jag har hittat på nätet en jag vill ha hehe.
    Får se om han vill hosta upp det den kostar ;)

     

  • atsw
    Äldre 11 May 11:44
    #18

    @ snabbapuckar: Haha, skönt att det inte bara är jag som får släpa i håret ;)
    Börjar nästan bli lite nervös nu..hehe.

    @1september: Ja det blev lite kortare tid att planera på ,men det blir nog bra ska du se :)
    Vill oxå va i kyrka egentligen :) Vill ju helst ha det "klassiska bröllopet", med kyrka, stor middag/fest.
    Men ibland får man kompromissa,hehe.

    Börjar fundera på hur man ska berätta för vänner/släkt efteråt....skickar man ett sms med "hej nu är jag gift" haha.
    Såg ngr som lagt upp en bild på sitt vigselbevis på facebook. Kan ju vara en ide,hehe.
    Å ringar börjar bli ett problem! Mindre än en månad kvar å inte hittat ringar...lr jag har hittat en jag vill ha men killen tycker den är  för dyr :(  Har vi inte råd nu så skulle jag faktiskt hellre vänta med ringar en stund å kunna köpa en jag verkligen vill ha än att ha en som jag halvgillar bara för att ha en ring..
    Va säger ni? 

  • atsw
    Äldre 21 May 22:11
    #19

    Nu är ringar beställda :) hoppas dock de hinner komma tills det är dags..
    Jag vill ha den nu,nu ,nu otålig som man är,haha! Den är ju så himla fin! :)
    Så nu är ringar å klänning klart, det viktigaste,hehe.

    Börjar fundera på om jag inte ska ha bukett ändå... det är lite jobbigt när man inte berättar för någon att man ska gifta sej för man får inte så mkt tips/smakråd då,hehe. 

    Någon som har gift sej lite hemligt?
    Hur berättade ni för vänner/släkt?
    Kan ju inte sitta å ringa runt till varenda en heller, tar ju jätte lång tid.. 

  • atsw
    Äldre 30 May 19:04
    #21

    Hejsan!

    Vi har precis bestämt oss för att det blir tapas,haha :) Hur "obröllopigt" som helst.
    Men det är nåt vi alla gillar och planen är ju inte heller bröllop.. Mer vigsel och middag med de närmsta.

    Buketten kan du lägga på bordet eller be om nåt att sätta dom i :)
    Jag funderade på att skippa bukett, men va i blomsteraffären och ville beställa men då skulle det bli riktig brudbukett.  Det vill jag inte ha, så ska kika in där igen samma vecka och plocka ihop en liten liten sommarbukett utav deras sortiment de har inne.

    Har oxå funderat på detta med ringarna...vet inte om vigselförättaren kan hålla dom eller om mannen har dom i fickan...Har inte heller bestman eller tärna.
    Dock kommer, ännu ovetandes syster och bror vara med. De kanske kan få "äran" när det är dags..
    Ja asken man får dom i är väl bra. Vi fick en ask med båda, vissa kanske får separata..? 

    Kör ni oxå hemlig vigsel?
    Börjar närma sig med stormsteg nu, 10 dagar kvar :) 

  • atsw
    Äldre 10 Jun 13:52
    #23

    Ja nu är jag fru ;)
    Vigselförättaren frågade innan vi började om vi hade ringar, så vi fick lägga dom på en kudde på bordet framför oss. Vi satte upp hela asken med ringarna.. Vill ni att nån håller i dom är det säkert helt ok :)
    Vigselförättaren var jätte gullig, rätt kvinna för jobbet,hehe. Även med ny vigsel var 5e min så gjorde hon det fint å det kändes personligt å bra! :)
    En liten blomsteraffär ville att man skulle komma in samma vecka å plocka ihop så förvarade dom den i kyla, en större sa att det va bara att komma in samma dag.. Jag körde faktiskt på en liten bukett liljekonvaljer. Den köpte jag samma dag.  På restaurangen satte vi de i ett glas med vatten, jag lämnade den där när vi gick.

    Ett tips (om ni vill) som vi inte tänkte på.. Ta med en flaska bubbel å glas som ni kan dricka på "gården" efteråt.  Vi gick ner å fotade lite och såg flera par som hade med sig champagne. 

Svar på tråden Vigsel i Stockholm stadshus