• JosefinHA

    Det här med svensexa...

    Fick reda på för några dagar sen att min sambos svensexa är bestämd.
    Mitt problem är bara att jag fick veta detta från min svärmor, hon ringde mig och sa att dom planerat att hämta han fredagen den XX och att dom ska vara iväg hela helgen och att hon skulle säga till mig att hålla han hemma..

    Jag personligen tycker att man har en möhippa/svensexa under en dag men om dom vill vara iväg hela helgen tycker jag iallafall att dom kan ringa mig och kanske tala om detta? Känns ju som om dom ska åka iväg nånstas och då tycker jag att man bör fråga mig..

    Men bruden kanske ska veta lika lite om sin möhippa som om svensexan...Vad tycker ni? Överdriver jag? =)

  • Svar på tråden Det här med svensexa...
  • daniiel

    Nu har ju vi barn, det kanske påverkar en aning, men jag hade faktiskt velat veta om ifall min make skulle bli borta en helg för det påverkar då i vårt fall hur vi ska planera helgen. Jag tror faktiskt att även han skulle vilja veta det i förväg. Jag antar också, när jag hör svensexa/möhippa att det är en kväll, en dag eller möjligtvis över en natt. Längre än så, då tycker jag att man ska få veta om det faktiskt. Nu tycker ju inte jag heller att det är sådär supermegajättebaoutaviktigt att hålla på det där med att allt kring svensexa/möhippa ska vara så hemligt, som vissa tycker, utan jag tycker mer huvudsaken är att man försöker få en rolig stund tillsammans för alla inblandade, främst brud/brudgum.


  • Jay

    Klart du inte överreagerar. Det där känns exakt som min killes gäng. Alltså dom är fantastiska killar, men i sina svensexeplaner känns det som att dom har en förmåga att missa viss info. Och då snackar vi minst en helg - ibland upp till en vecka.
    Finns ju inte så mycket att göra åt saken dock. Förhoppningsvis har dom valt en helg som funkar, går det absolut inte får man väl säga till. Jag vet hur mycket det betyder för min kille så jag försöker verkligen vara så tillmötesgående som möjligt.
    Men visst blir man irriterad och undrar hur/om nån har tänkt?

  • JosefinHA
    daniiel skrev 2012-03-20 23:20:02 följande:
    Nu har ju vi barn, det kanske påverkar en aning, men jag hade faktiskt velat veta om ifall min make skulle bli borta en helg för det påverkar då i vårt fall hur vi ska planera helgen. Jag tror faktiskt att även han skulle vilja veta det i förväg. Jag antar också, när jag hör svensexa/möhippa att det är en kväll, en dag eller möjligtvis över en natt. Längre än så, då tycker jag att man ska få veta om det faktiskt. Nu tycker ju inte jag heller att det är sådär supermegajättebaoutaviktigt att hålla på det där med att allt kring svensexa/möhippa ska vara så hemligt, som vissa tycker, utan jag tycker mer huvudsaken är att man försöker få en rolig stund tillsammans för alla inblandade, främst brud/brudgum.
    Nej jag tror att han också skulle vilja veta att han ska vara borta en hel helg...Tycker bara att det är respektlös mot mig på något sätt. Så svårt är det inte att plocka upp telefonen och ringa mig så jag får ha lite koll iallafall!=)
  • daniiel
    JosefinHA skrev 2012-03-20 23:28:37 följande:
    Nej jag tror att han också skulle vilja veta att han ska vara borta en hel helg...Tycker bara att det är respektlös mot mig på något sätt. Så svårt är det inte att plocka upp telefonen och ringa mig så jag får ha lite koll iallafall!=)
    Precis, de borde kunna meddela om en sådan sak. Det betyder ju inte att de måste avslöja vad de ska göra, men att säga till att de tänkt låna honom över en helg kan de gott göra.
  • JosefinHA
    Jay skrev 2012-03-20 23:26:58 följande:
    Klart du inte överreagerar. Det där känns exakt som min killes gäng. Alltså dom är fantastiska killar, men i sina svensexeplaner känns det som att dom har en förmåga att missa viss info. Och då snackar vi minst en helg - ibland upp till en vecka.
    Finns ju inte så mycket att göra åt saken dock. Förhoppningsvis har dom valt en helg som funkar, går det absolut inte får man väl säga till. Jag vet hur mycket det betyder för min kille så jag försöker verkligen vara så tillmötesgående som möjligt.
    Men visst blir man irriterad och undrar hur/om nån har tänkt?
    Nej precis, man kan ju inte hindra dom precis=) Får väl sitta och småsura lite för mig själv och hoppas att någon av dom ringer tillslut!
Svar på tråden Det här med svensexa...