• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Nordstrand

    Här är jag. Jag köpte dem på blocket av en kvinna som inte skulle använda den pga ändrad cermoniplats. Den är helt underbar. Jag måste ta in dig dock i bysten.

  • mtep
    jennyal skrev 2014-08-25 12:18:29 följande:
    Tack så mycket!! Klänningen köpte jag av en säljare med butik på ebay. Uppsydd i Hong Kong. Skickade mått och den satt perfekt när den kom! Jo den är så himla fin och jag är jättenöjd nöjd med den. Jag har nog aldrig känt mig så vacker!
    Tycker med din klänning är superfin!!!!! Precis en sådan skulle jag vilja ha när jag gifter mig nästa år. Får man fråga hur mycket fick du ge för den? Jag har aldrig beställt något via Ebay. Hur hittade du denna butiken? Hur vet man om de är seriösa?
  • mtep
    jennyal skrev 2014-08-24 20:09:49 följande:

    Igår var det äntligen min tur! Vilken fantastisk dag. Så mycket kärlek och jag har nog aldrig känt mig så vacker någon gång. Jag fick fler kommentarer om hur fin min klänning var än jag kan räkna. För mina skor medSkrattande


    Asså nu är jag lite efterhängsen ;) men jag blev verkligen kär i din klänning. ;P
    Du har ingen bild direkt framifrån och direkt bakifrån?
  • jennyal
    mtep skrev 2014-11-25 00:21:54 följande:
    Asså nu är jag lite efterhängsen ;) men jag blev verkligen kär i din klänning. ;P
    Du har ingen bild direkt framifrån och direkt bakifrån?
    Hehe ingen fara mtep Det är ju av en trevlig anledning som du är efterhängsen

    Jag skäms nästan när jag säger att jag bara gav runt 950kr för den! Den är så himla välsydd och fin.
    Innan jag köpte denna hade jag aldrig heller köpt något specialsytt på ebay men jag tänkte att man får väl chansa. För det priset hade jag råd att misslyckas men som tur är blev det en lyckoträff!
    Innan jag köpte så mejlade jag säljaren och frågade lite saker som jag undrade över, även efter köpet Hon svarade alltid fast på lite knagglig engelska.

    Jag kollade även hur många positiva köpare hon hade på ebay av klänningar och främst i de med spets.
    Jag köpte från den här säljaren: roses.888
    Hon har även en affär på Ebay. 
    stores.ebay.com/Roses-88870
    Jag blev mkt nöjd som sagt! Klänningen kom packad i en mjuk påse och det stod värde $10 på den så det blev ingen tullavgift! *tumme upp*
    Fast jeg vet inte om 'min' klänning finns kvar hos henne.

    Här är fram och bak bilder. Jag tog bort mitt huvud på 'fram'-bilden då jag var märkbart rörd och ser lite skev ut

    Varsågod och lycka till!

    mvh/Jenny

     
  • mtep
    jennyal skrev 2014-11-25 16:42:09 följande:
    Hehe ingen fara mtep Det är ju av en trevlig anledning som du är efterhängsen

    Jag skäms nästan när jag säger att jag bara gav runt 950kr för den! Den är så himla välsydd och fin.
    Innan jag köpte denna hade jag aldrig heller köpt något specialsytt på ebay men jag tänkte att man får väl chansa. För det priset hade jag råd att misslyckas men som tur är blev det en lyckoträff!
    Innan jag köpte så mejlade jag säljaren och frågade lite saker som jag undrade över, även efter köpet Hon svarade alltid fast på lite knagglig engelska.

    Jag kollade även hur många positiva köpare hon hade på ebay av klänningar och främst i de med spets.
    Jag köpte från den här säljaren: roses.888
    Hon har även en affär på Ebay. 
    stores.ebay.com/Roses-88870
    Jag blev mkt nöjd som sagt! Klänningen kom packad i en mjuk påse och det stod värde $10 på den så det blev ingen tullavgift! *tumme upp*
    Fast jeg vet inte om 'min' klänning finns kvar hos henne.

    Här är fram och bak bilder. Jag tog bort mitt huvud på 'fram'-bilden då jag var märkbart rörd och ser lite skev ut

    Varsågod och lycka till!

    mvh/Jenny

     

    Ok, tack för info. Ska jag genast kolla! Jag har sett en liknande klänning innan som påminner mycket om din, men denna hade för "utstående" kjol tycker jag. =)


  • jennyal
    mtep skrev 2014-11-25 21:44:05 följande:

    Ok, tack för info. Ska jag genast kolla! Jag har sett en liknande klänning innan som påminner mycket om din, men denna hade för "utstående" kjol tycker jag. =)


     


    Hej igen!

    Den bilden du hittat är precis den klänningen som jag beställde! Fast jag sprättade bort rosetten där bak för den var inte riktigt jag

    Lycka till!

     
  • mtep
    jennyal skrev 2014-11-26 09:35:49 följande:
    Hej igen!

    Den bilden du hittat är precis den klänningen som jag beställde! Fast jag sprättade bort rosetten där bak för den var inte riktigt jag

    Lycka till!

     
    Jaha, då kanske denna modell står och snurrar då; för hennes kjol ser vidare ut. Gillade mer som det såg ut på dina bilder.

    Hade sparat denna bild här ifrån: brudklanningar.nu/webshop/product_info.php men här kostar den
    3195:-!!!
  • jennyal
    mtep skrev 2014-11-26 12:38:13 följande:
    Jaha, då kanske denna modell står och snurrar då; för hennes kjol ser vidare ut. Gillade mer som det såg ut på dina bilder.

    Hade sparat denna bild här ifrån: brudklanningar.nu/webshop/product_info.php men här kostar den
    3195:-!!!
    Oj vad dyr! Min är ju en kopia på ett orginal så att det skiljer sig lite är ju inte så konstigt. Jag hade en underkjol så att den skulle stå ut lite men den var ju inte lika vid i kjolen som orginalet.

    På ebay fanns denna klänning (med bilden du hittat) hos ett flertal säljare. Kolla runt och läs omdömena. Eller varför inte kontakta hon som jag köpte av och hör om hon kan fixa en till dig?
  • pysslingen

    Den 4 oktober i år var det äntligen vår tur att säga ja till varandra. Och jag kände mig urfin i den här klänningen (köpt från Bröllopskällan i Stockholm).

  • mtep
    jennyal skrev 2014-11-26 16:22:50 följande:
    Oj vad dyr! Min är ju en kopia på ett orginal så att det skiljer sig lite är ju inte så konstigt. Jag hade en underkjol så att den skulle stå ut lite men den var ju inte lika vid i kjolen som orginalet.

    På ebay fanns denna klänning (med bilden du hittat) hos ett flertal säljare. Kolla runt och läs omdömena. Eller varför inte kontakta hon som jag köpte av och hör om hon kan fixa en till dig?
    Ok, får kolla runt lite mer på ebay då... Jag hittade inte klänningen nu hos roses.888, men ja fram till augusti nästa år när jag behöver den kanske hon hinner fixa fram den! =D Får jag lov att använda dina bilder? Alltså mejla till henne att jag vill ha en likadan?
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D