Inlägg från: 1700tal |Visa alla inlägg
  • 1700tal

Hur få bort bukfetma?

Det jag spontant reagerade på var att du dricker mjölk varje dag. Kanske prova att skippa den helt? Våra kroppar är ju inte gjorda för att dia andra djur, vi är den enda djurart som dricker en annan djurarts dimjölk. Inte särskilt naturligt och därför är också 14% av svenska befolkningen laktosintoleranta. Dessutom homogeniserar vi den vilket på sikt blir rena mordet för tarmar och ådror.

Jag skulle iaf testa att skippa mjölk helt en period. Själv dricker jag havremjölk istället.

• 1700tal
    Anonym (Smal och fet) skrev 2012-03-20 11:24:15 följande:
    Ska testa att ta bort mjölken några dagar. Det är svårt att ta bort den helt. Det finns så mycket mjölk i "valig" mat. Jag tror inte att jag är laktosintolerant. Då hade jag nog mått dåligt och det gör jag inte. Men mjölken kan ju påverka ändå. Jag vet att jag inte är glutenintolerant. Jag gjorde en gastroskopiundersökning för några år sedan.

Jag har läst att stress kan påverka, men jag känner mig inte stressad alls, varken på jobbet eller hemma.
    Nej, fast det är ofta mjölk i mat är ok, samt andra mejeriprodukter. Det är just att dricka ren mjölk som ger uppsvälld mage för många, även för de som inte är särskilt känsliga. Prova kan ju vara värt iaf, men kanske mer än några dagar om du kan. Kroppen och magen hinner nog inte återställa sig på några dagar. Är inte heller laktosintolerant, men har valt bort att dricka mjölk ändå.
  • 1700tal
    Anonym (Smal och fet) skrev 2012-03-20 11:33:46 följande:
    Så bra, då kan jag äta min lilla mörka chokladbit ändå och kanske en skiva ost? Får väl prova en vecka eller så. Varm choklad kommer jag förstås att sakna.
    Men kör på havremjölk istället. Jag använder det till allt som jag har mjölk till. I te, kaffe, dricka som det är, i matlagning osv. Även sojamjölk funkar att dricka men det kan skära sig om man blandar med annat. Och varm choklad kan du alla ggr ha havremjölken till, havren har ju redan en viss sötma som är riktigt god. Havremjölken är nästan lite för god för mig, jag kan dricka flera glas. Kalorimässigt är den ungefär som mjölk men jag försöker hålla igen och då får jag passa mig lite..
Svar på tråden Hur få bort bukfetma?