• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • hallonfrossa

Föresten, var det någon här som sålde slöjor??

• vinterfrost
    satuile  Nä det verkar bara vara du :)

StinaAnders Välkommen till vårt lilla gäng :)

hallonfrossa Jättefina ringar. Visst är det kul när sakerna börjar samlas :) Tror det var Minuz som hade slöjor till övers:)

Ni som handlat från Ebay - hur lång tid tog det innan ni fick hem grejerna? Köpte en underkjol den 24 sept. men har inte hört något. Går man in på mailet och trycker på tracking nummret står det bara att det inte kan uppdateras.. :-/
  • Minuz

hallonfrossa - jag har x antal slöjor att sälja..... mycket fint ni har gjort. skriver från mobilen vilket jag hatar..... men måste bara berätta att igår kom ansökan från prv . vårat andra förslag kommer att kunggöras . så spännande ...... men det hipp.hinner inte bli klart till bröllopet. hur gör man då med gubbens efternamn ändring ?

• teddy
    Minuz skrev 2012-10-20 11:09:05 följande:
    hallonfrossa - jag har x antal slöjor att sälja..... mycket fint ni har gjort. skriver från mobilen vilket jag hatar..... men måste bara berätta att igår kom ansökan från prv . vårat andra förslag kommer att kunggöras . så spännande ...... men det hipp.hinner inte bli klart till bröllopet. hur gör man då med gubbens efternamn ändring ?
    Minuz, skönt att ert andra förslag kommer att kungöras! Synd bara att det inte hinns med till bröllopet! Men kontakta prv och skattverket o hör hur ni ska göra! De e ju de bästa, så ni verkligen får svar! 
    Vårt efternamn kungörs just nu! Invänder ingen kommer vi hinna få det till bröllopet, men jag undrar lite hur vi gör me hindersprövningen... den måste vi ju skickas efter i de gamla namnet då...
    Vi ska också ringa skatteverket o höra exakt hur vi ska göra tänkte jag! :P 

Fick reda på att min ring nu e klar hos silversmeden som har gjort den, jättekul! Men vi har typ ingen tid att hämta den! :P Jag e så sjukt nervös om den passar eller ej! Spännande!

o vinterfrost, din cape e jättefin! Men ang ebay så tycker jag du ska höra av dig till säljaren...

Annars väntar jag mest just nu... väntar på att min slöja ska komma, väntar på att klänningen ska bli klar hos sömmerskan, väntar på kungörelsen av efternamnet, väntar på att träffa fotografen, väntar på att få gå på min provuppsättning hos frisören, väntar på att kocken som ska hjälpa oss med maten ska höra a sig, väntar på att hon som ska göra tårtan ska höra av sig m.m.
    Sen väntar jag på att bli av me min jäkla förkylning me! Ööh... 
  • hallonfrossa

Satt och spontanpysslade i går, fick en snilleblixt och tyckte dem blev bra, är tänkt att näbbarna ska ha varsin runt handleden i stället för en bukett, tyckte det verkade vara en ide då det är lite lättare atthålla reda på.

Vad tycker ni??

• hallonfrossa
    visst hade du någon lång med broderad kant?? 
    Fanns det hårspänne på den? 
  • hallonfrossa
    hallonfrossa skrev 2012-10-20 21:42:44 följande:
    visst hade du någon lång med broderad kant?? 
    Fanns det hårspänne på den? 
    Hittade dina gamla bilder, den ivory färgade långa, har du den kvar?
  • smulan8118

ang hindersprövningen... det går nog bra i vilket efternamn som helst, de går ju efter personnumret... å det är ju detsamma. =) 
    Vi har fortf inte bestämt oss hur vi ska göra med efternamnet. Hans, mitt, hans mammas flicknamn, min mammas flicknamn eller något helt nytt och eget. Suck... tiden tickar iväg.
    Hur lång tid tar det hos PRV?

Om man bara ska ändra till mors flicknamn så räcker det ju med anmälan till skatteverket, någon som vet hur lång tid det tar? 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????