Tänker jag fel?
På våra inbjudningar skrev vi kavaj som klädkod, själv tycker jag det är en ganska "lätt" stil att hitta. En arbetskamrat till min m2b, hans fru hörde av sig och undrade hur hårt vi höll på klädkoden!
Efter en disskution med min blivande så svarade jag ungefär: Vi kommer inte hålla jättehårt på det, men det är alltid trevligt om man kan följa den.
Tidigare idag fick jag ett medelande på facebook där hon skickar en länk till den klänningen hon vill ha och ber mig säga om hon kan ha den eller ej. Det är i rocky billy stil och är svart och vit.
Jag tycker det är lite fräckt att be mig bestämma vad hon skall ha på sig eller ej, egentligen bryr jag mig inte. Det är hon som skall ha kläderna på sig och inte jag. Just nu vet jag inte hur jag skall svara henne. Som sagt jag vill inte bestämma vad mina gäster skall ha på sig, det får de faktiskt göra själva. Klänningen är fin, men inget jag skulle vilja ha på ett bröllop. Men det är min personliga åsikt!
Det är inte så att hon vill ha råd som kompis, då vi inte alls har den relationen. Jag har god lust att skica ett halvtaskigt svar, men jag kommer inte att göra det. Vore synd att skapa nya problem just nu.
Vad hade ni gjort?