• purpleflower

    Kuvertlåda

    frökenkröger skrev 2012-03-14 20:54:49 följande:
    Den tanken har också slagit mig! Men hur ska man dekorera den? Vill gärna ha tips på hur du ska göra ;)
    Jag hade också tänkt ha en fågelbur i shabby chic, ska göra som på den här bilden. Ska köpa en liknande på ebay, fast i vitt. Har gjort ett monogram med våra namn som även ska sitta på utsidan av våra inbjudningskort, sen knyta det med ett lila band som även det kommer att sitta på inbjudningskorten. Sen har jag en liknande fågelbur hemma med ljushållare inuti som jag tänkt ställa bredvid som dekoration. Kommer nog bli fint Glad
    Lycka till!

  • purpleflower
    frökenkröger skrev 2012-03-15 19:36:09 följande:
     
    Åh så fint! Hur gör du era monogram? Ja jag har flera vita fågelburar hemma, så varför inte andvända dom, sparar både tid och pengar ;)
    Men ska ni ha så man kan lägga pengar/resecheckar eller ska det vara små lyckoönskningar från gästerna?
    Har använt mig av word och paint, skrev våra namn och ett stort &-tecken. Kopierade från word till paint och lade namnen över &-tecknet, sen är det bara att skriva ut hemma. Man kan göra mer än vad man tror på egen handGlad
    Precis som på detta kortet, fast lägger nog till datumet under namnen också.
    http://www.romance.se/index.aspx?type=PrintProduct&Lang=sweden&PId=1109487&tagval=&menuIdx=

    Förresten, det kanske inte kallas monogram eftersom det är hela namnen och inte initialerna..? 
    Jaja skit samma, nåt liknande är det i alla fall Flört
    Vi tänkte att de ska kunna lägga kuvert med gratulationskort och (förhoppningsvis Tungan ute) pengar i.
    Men vet inte om det räcker med bara det eller om man ska lägga till nån text där det står att de ska lägga kuverten där i. Ska lägga en gäsbok bredvid på bordet också, tror man brukar göra så?

    Ja det kan du säkert göra, du sparar ju som sagt både tid och pengar, jättebra ju! 
  • purpleflower
    lordoz skrev 2012-06-22 23:41:56 följande:
    Har en fundering kring det här med kuvert-låda eller fågelbur... Hur skriver ni i inbjudan? Skriver ni att ni önskar er presentkort/pengar/bidrag... Eller skriver ni nåt i stil med "Vi tycker att er närvaro räcker, men om ni vill ge oss något så önskar vi oss ett bidrag till..."?? (fast i finare ord)

    Kan man skriva så att närvaron räcker och i alla fall ha en kuvert-låda, eller är det förmätet?
    Har också samma funderingar här.. Vi skrev såhär på vår inbjudan "Er närvaro på vår stora dag är det som betyder allra mest för oss, men vill man ändå ge en present så tar vi gärna emot ett litet bidrag till vår bröllopsresa". Vi har alltså inget emot ifall våra gäster inte ger oss någon present eftersom det viktigaste för oss är att de kommer och firar med oss, men om de nu vill ge så vill vi helst inte ha en massa blommor eller vinflaskor etc..

    Min sambo tycker inte att vi ska ha någon kuvertlåda för han tycker att det kommer att se ut som att vi förväntar oss att alla ska ge en present, vilket jag kan hålla med om.. Men samtidigt så tänker jag att även om man inte ger en present så har man oftast med sig i alla fall ett litet gratulationskort och det vore ju bra att ha nånstans att lägga dem. Så brukar i alla fall jag göra när jag går på bröllop. Och sen vet vi att alla gäster på min sambos sida, som inte är ifrån sverige, antagligen kommer att ge oss ett kuvert med pengar eftersom det är enligt deras traditioner så därför kommer vi ju att behöva en kuvertlåda ändå. Men vi får se om min sambo går med på det till slut.. Tungan ute 
    Hade vi inte skrivit den där sista meningen, och istället helt avsagt oss presenter, så hade jag inte ställt fram en kuvertlåda. Men har man skrivit någonting om att man önskar sig/gärna tar emot ett bidrag till bröllopsresan så tycker jag att det är okej att ställa fram en kuvertlåda. Men det är vad jag tycker.. 
Svar på tråden Kuvertlåda