• DestinyD

Festlokal/våning Sollentuna/Uppl Väsby/Solna osv....

Hej!
    Nu är vi på jakt efter lokal där vi kan ha vår bröllopsfest. Jag har sökt här på BT och fått upp några förslag, men en del trådar var så himla gamla. Det som gäller är:

• Ca 55 gäster
    • Helst fina omgivningar
    • Man ska få ta med egen mat och dryck, ev. billig mat mot reducerad lokalhyra
    • Tillgång till lokalen i god tid så man hinner duka och göra fint dagen innan, och helst ingå städning eller tillgång även dagen efter så ingen behöver göra det på natten.

Vi har Viby Herrgård som förslag, men hittar inga bra bilder därifrån. Och sen måste man sänka musiken och avsluta festen kl. 01. Känns för tidigt!
    Edsbergs slott är en favorit, men är tyvärr för dyrt.
    Stallet i Uppl. Väsby har vi en bokning på men letar vidare
    Kairo i Uppl. Väsby är redan bokat vårt datum tyvärr.
    Inga scoutstugor eller liknande, för det känns inte så festligt.

Please, hjälp oss!! Glad

• Svar på tråden Festlokal/våning Sollentuna/Uppl Väsby/Solna osv....
  • Mela01

Tänkte föreslå Kairo men såg sen att den va bokad det datumet ni skulle ha den, såg även sen i September 2012 forumet vilket datum ni skulle gifta er och insåg då att det e vi som har bokat den lokalen då Glad

• annamopp

Eventuellt kan det vara för litet för 55 pers, men Duvslaget (tror jag det heter) som ligger precis vid Edsbergs slott? Då får du ju samma fina miljö runt omkring i alla fall =)

• DestinyD
    Mela01 skrev 2012-03-18 11:08:21 följande:
    Tänkte föreslå Kairo men såg sen att den va bokad det datumet ni skulle ha den, såg även sen i September 2012 forumet vilket datum ni skulle gifta er och insåg då att det e vi som har bokat den lokalen då Glad
    Men morr!! Jaja, så går det när man är lite seg. Kairo var ledigt första gången vi pratade om det, och sen hann ni före Skrattande
  • DestinyD
    Mela01 skrev 2012-03-18 11:08:21 följande:
    Säg till om ni skulle avboka Flört
  • DestinyD
    annamopp skrev 2012-03-18 11:21:32 följande:
    Eventuellt kan det vara för litet för 55 pers, men Duvslaget (tror jag det heter) som ligger precis vid Edsbergs slott? Då får du ju samma fina miljö runt omkring i alla fall =)
    Ja, det är jättefint! Men tyvärr för litet... Men tack ändå!

Suck, ser att jag inte citerat alla i samma inlägg. Sorry för bombandet.... Glad
  • thessan

Min bästa vän gifte sig förra sommaren och hade deras fest på just Duvslaget. De hade 54 gäster och det gick bra. De hurde även ett partytält och ställde upp utanför. Helt underbart!

• Mela01
    DestinyD skrev 2012-03-18 13:11:13 följande:
    Men morr!! Jaja, så går det när man är lite seg. Kairo var ledigt första gången vi pratade om det, och sen hann ni före Skrattande
    Wohoo vilken tur vi hade då Skrattande
    DestinyD skrev 2012-03-18 13:11:38 följande:
    Hahaha njaa kommer nog inte händeSkrattande Meeen om oturen skulle hända så absolut Tungan ute
  • DestinyD
    Mela01 skrev 2012-03-19 20:35:16 följande:
    Wohoo vilken tur vi hade då Skrattande
    DestinyD skrev 2012-03-18 13:11:38 följande:
    Hahaha njaa kommer nog inte händeSkrattande Meeen om oturen skulle hända så absolut Tungan ute
    Ha ha.... Ja, där hade ni tur! Handlade nog bara om nån dag eller ett par dagar Skrattande
    Nu har vi faktiskt bestämt oss för bokningen på Stallet istället, och sett till att vi får tidig tillgång. Blir nog jättebra! Släpper det där med lokal nu, för det tar knäcken på en... Finns annat att lägga energi på, känner jag.

Vilken kyrka ska ni gifta er i, om kyrkligt? Skojigt att vi har två bröllopsfester i Väsby samma dag! Hur ska du göra med blommor/hår/smink? Har du bokat nåt bra? Jag har lite lösa bokningar men det är alltid bra med fler tips i området liksom Skrattande
  • Mela01
    DestinyD skrev 2012-03-19 20:42:08 följande:
    Ha ha.... Ja, där hade ni tur! Handlade nog bara om nån dag eller ett par dagar Skrattande
    Nu har vi faktiskt bestämt oss för bokningen på Stallet istället, och sett till att vi får tidig tillgång. Blir nog jättebra! Släpper det där med lokal nu, för det tar knäcken på en... Finns annat att lägga energi på, känner jag.

Vilken kyrka ska ni gifta er i, om kyrkligt? Skojigt att vi har två bröllopsfester i Väsby samma dag! Hur ska du göra med blommor/hår/smink? Har du bokat nåt bra? Jag har lite lösa bokningar men det är alltid bra med fler tips i området liksom Skrattande
    Uj Uj aa då hade vi verkligen tur.Glad Har velat haft den lokalen sen min syster gifte sig o hade festen där, tycker den ligger så härligt tillGlad Aaa nej det e verkligen dumt, som om vi inte har massa annat att lägga energi på nu fram över Skrattande Stallet ligger nära där jag bor, det e också en populär lokal Glad

Vi gifter oss i Eds kyrka. Men absolut och inte så långt ifrån varann heller Glad Hår och smink kommer jag göra på Limage. Blommorna beställer jag från Blomsterpinglan som ligger på Centralvägen 2 minuter från hårsalongen Skrattande
  • DestinyD
    Mela01 skrev 2012-03-21 10:43:44 följande:
    Uj Uj aa då hade vi verkligen tur.Glad Har velat haft den lokalen sen min syster gifte sig o hade festen där, tycker den ligger så härligt tillGlad Aaa nej det e verkligen dumt, som om vi inte har massa annat att lägga energi på nu fram över Skrattande Stallet ligger nära där jag bor, det e också en populär lokal Glad

Vi gifter oss i Eds kyrka. Men absolut och inte så långt ifrån varann heller Glad Hår och smink kommer jag göra på Limage. Blommorna beställer jag från Blomsterpinglan som ligger på Centralvägen 2 minuter från hårsalongen Skrattande
    Ja, jag tror att Stallet kan bli bra. Dessutom har vi lyckats förhandla med Väsbyhem så vi har fått en bra deal med både priset och tillträde. Man vill ju hinna pynta och duka i god tid! Skrattande

Åh, Eds kyrka är så fin! Hade vi valt kyrkligt hade det nog blivit där eller Fresta kyrka. Fina bägge två.

Ok. Jag har lyckats få tag på en duktig tjej som kommer hem till mig och fixar både hår och smink. Sen har jag också lyckats få tag på en florist som fixar blommor och levererar hem till mig till en rimlig peng. Känns som att det kan vara skönt att slippa lämna hemmet under förberedelserna Skrattande
  • Mela01
    DestinyD skrev 2012-03-21 13:30:20 följande:
    Ja, jag tror att Stallet kan bli bra. Dessutom har vi lyckats förhandla med Väsbyhem så vi har fått en bra deal med både priset och tillträde. Man vill ju hinna pynta och duka i god tid! Skrattande

Åh, Eds kyrka är så fin! Hade vi valt kyrkligt hade det nog blivit där eller Fresta kyrka. Fina bägge två.

Ok. Jag har lyckats få tag på en duktig tjej som kommer hem till mig och fixar både hår och smink. Sen har jag också lyckats få tag på en florist som fixar blommor och levererar hem till mig till en rimlig peng. Känns som att det kan vara skönt att slippa lämna hemmet under förberedelserna Skrattande
    Gud så skönt!! Aaa klart man vill komma in tidigare annars e det ju panik Rynkar på näsan
    Aa den e också fin men ligger lite förlångt bort för oss Tungan ute
    Men vad skönt då slipper du tänka på den biten, det skulle va skönt att va hemma men samtidigt så vill jag hellre gå till frissan Glad 

Va till Floristen i onsdags o fick ett pris förslag o det va inte så tokigt pris med tanke på att det e ju till 10 pers det ska fixas till.
    Idag e det 190 dagar kvar Haha har lite ned räkning här jag Skrattande 
Svar på tråden Festlokal/våning Sollentuna/Uppl Väsby/Solna osv....