• ECO wedding

Solosång

Känner lite att jag trådbombar idag men har varit uttråkad hela dagen och då går verkligen tankarna mot bröllopet. Sitter här och funderar på vad man ska ha för solosång på vigseln, älskar främst brittiska klassiska låtar men även klassiska av ex mozart och chopin.

Undrar nu, vad har ni valt för solosång om ni nu ska hade/hade någon? Och varför betydde just den låten så mycket för er?

• Svar på tråden Solosång
  • Nikkita

Vi kommer att ha "Det vackraste" som är min blivandes absoluta favorit sång (jag tycker givetvis oxå att den är jätte fin). Sen ska vi ha "What are words", älskar innebörden & känslan i låten.  

• malin martin

Vi hade Sonja Aldens Du är allt  i samband med att jag kom in med min mamma och sen From this moment efter löftena hade avlagts just för symboliken i texten. 

• ECO wedding

Nikkita: What are words är så otoligt vacker. Blev helt tårögd första gången jag hörde historien bakom låten.

Malin martin: Aldrig hört From this moment förr men lyssnade på youtube nu och älskade texten. Tyckte inte om bakgrundmusiken dock. Hur hade ni det, spelades den live eller i högtalare? Och om det var live, var det bara sång eller instrument också? I så fall vilka instrument?

• Emmisenn

Vi ska ha amazed med Lonestar spelandes på cd som ingångslåt (kan juh även självklart användas som solo sång senare under vigseln) Våra solosånger kommer vara Så vill stjärnorna med Molly Sanden och Du är allt med Sonja Alden ;)

• daniiel

Vi hade "I was made for loving you", orginal med Kiss, men vi hade Maria Menas version. Min make gillar Kiss, är inget jättefan, men han tycker dom är bra. Vi brukar sitta i bilen och skråla ikapp till bla dom. Den låten är väldigt fin tycker vi och jag är jätteförtjust i Marias version av den.

Sedan hade vi "Nine million bicycles" av Katie Melua. Också en låt vi båda tycker är bra, texten är väldigt fin tycker jag. Passande. Vi ville också helst ha gitarrkomp och båda dessa låtarna gör sig väldigt bra på gitarr :)

Vi ville egentligen ha "You and me song" av The Wannadies, en låttext som verkligen passar oss som handen i handsken, som att den var skriven om/till oss. Ett bra, lokalt band, som gjort den dessutom. Dock var det ingen av de två tjejerna som vi frågade om de kunde sjunga som var villiga att sjunga den, så den skippade vi tyvärr.

• Sörön10

Vi hade dessa två solosånger:

Utan dina andetag - Texten. Say no more!

Speak softly, love (Mer känd som Love theme från Gudfadern) - Den spelades mycket på en resa vi gjorde tillsammans innan vi blev tillsammans. Vi var båda med i samma band innan vi blev ett par). Då instrumentalt. Sedan hörde vi av en slump, på På spåret faktiskt, att det fanns en text till och den är bara sååå vacker!

Sök på Andy Williams och Speak softly love! Helt underbar!  

Sångerna framfördes av två killar, den ene sjöng och båda spelade gitarr.  

• Dannedo

Jag tycker en av de vackraste sångerna som finns är "Jeg elsker dig" av Grieg.

Och så älskar jag denna versionen av Elton Johns "Your song":

Ger mig tårar i ögonen varje gång!

• Dannedo

...Och så den här, fantastiska Adele!

• chrpe
    Dannedo skrev 2012-03-14 00:55:13 följande:
    ...Och så den här, fantastiska Adele!

" target="_blank">

Den ska vi ha!!! Så underbar!
  • chrpe
    chrpe skrev 2012-03-14 07:38:46 följande:
    Den ska vi ha!!! Så underbar!
    Förresten så finns den med svensk text också.
  • chrpe
    daniiel
    Du har så bra musiksmak =)
  • theluckiest2013

Vi ska ha:

The luckiest- Ben Folds

Rose of my heart- Johnny Cash

Without you- Mötley Crüe

Ganska otippade låtar, men jag älskar dem!

• malin martin

EcoWedding: vi hade en tjej som spelade piano och sjöng båda låtarna...det va väldigt stämningsfullt och vi blev toppen nöjda. 

Svar på tråden Solosång