• theluckiest2013

Ingångsmusik! Vilken ska Ni ha?

Vi har över ett år kvar till vår stora dag, men planerar redan förbrilt.. Vi har funderingar på att ha den här som ingångsmusik:

">

Vad tycker Ni om den? Och vad ska Ni ha för musik?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-12 17:51
    Kan ju tillägga att utgångsmusiken (vilken det än blir) kommer att vara mer fartfylld!
  • Svar på tråden Ingångsmusik! Vilken ska Ni ha?
  • BodyMindSoul

Den är fin, vi kommer nog att välja en låt med text fast spela den instrumentalt. Vi har dock inget valt ännu, men vi har ju till november på oss så jag känner ingen stress :)

• theluckiest2013
    BodyMindSoul skrev 2012-03-12 17:39:50 följande:
    Den är fin, vi kommer nog att välja en låt med text fast spela den instrumentalt. Vi har dock inget valt ännu, men vi har ju till november på oss så jag känner ingen stress :)
    Jo, vi har ju som sagt också ett tag på oss att bestämma oss.. Men solosången är bestämd sedan 9 år tillbaka så vi har bara in-och utgångsmusik kvar att bestämma.. =D
  • Saandraa

Superfin låt :) Vi kommer gå in till soundtracket till braveheart. Första filmen som jag och min fästman såg tillsammans. Kommer in vid 0,32 i låten efter brudtärnor och näbbar. 
    ">

• daniiel

Jag kan ju svara på vad jag tycker om låten också TS. Jag tycker den är vacker, men att den känns lite sorglig. Där är man ju olika, men jag tycker bröllop är en glädjens stund och när jag hör den där låten så blir jag lite nedstämd, även om den som sagt är väldigt vacker. Nu kanske den inte alls skulle kännas så när man väl satt på plats och såg brudparet, det vet jag ju inte.

• theluckiest2013
    Saandraa skrev 2012-03-12 17:47:22 följande:
    Superfin låt :) Vi kommer gå in till soundtracket till braveheart. Första filmen som jag och min fästman såg tillsammans. Kommer in vid 0,32 i låten efter brudtärnor och näbbar.
    ">

" target="_blank">

Den är verkligen jättefin! =)
  • elli84
    theluckiest2013 skrev 2012-03-12 17:30:40 följande:

Vi har över ett år kvar till vår stora dag, men planerar redan förbrilt.. Vi har funderingar på att ha den här som ingångsmusik:

">

" target="_blank">

Kan ju tillägga att utgångsmusiken (vilken det än blir) kommer att vara mer fartfylld!
    Underbart val! Funder själv på den faktiskt! Väldigt romantiskt och nära till tårarna när man hör den :)
  • eosinmimmi

Vi kommer gå in till Bröllopsmarch ur en midsommarnattsdröm- mendehlsson

och ingång i sommarhagen som utgångsmarch, hoppas att det tolkas som utång från kyrkan till sommarhagen hihi

• brideo

Hm, fint stycke men alldeles för sorgligt för min smak. Tänk på att ingången i kyrkan är mycket känslomässig för många par och faktiskt även för gästerna. Har varit på flera bröllop där musiken i sig, utan "sorgliga inslag", satt igång tårkaskader utan dess like hos brudparen... 

• MajaStina

Ååh, den är ju jättevacker!! Får ju tårar i ögena direkt!! Den blir nog toppen tror jag!!

theluckiest2013 skrev 2012-03-12 17:30:40 följande:

">

" target="_blank">

• Fru 0728

Fin låt, lite sorglig. Vi tänkte gå in till Canon in D

• Lisapi

Om du gillar Yiruma: "May be"
    Den är fantastisk.

Jag ska gå in helt själv i kyrkan, eller mina tärnor ska ju gå antingen en bit före mig eller en bit efter. Jag ska gå in till solosång med "A moment like this" eller något annat tårdrypande.. :)
    Mannen vet ingenting om låten, han har valt att bara ha klassisk pianospel när han och gästerna går in i väntan på mig. 

• Allmylove

Vi ska gå in till TopGun och ut till "We go together" från Grease!

• Ponduss

När vi väl ska gifta oss så skulle jag vilja gå in till denna

">

The Beatles - Here comes the sun (instrumental)

Älskar den =)

• tesso77

Jag tror vi ska gå in till "Änglagård", fast lite omgjord. Ska träffa kantorn i helgen så vi får se vad han tycker med Glad

Svar på tråden Ingångsmusik! Vilken ska Ni ha?