• Anna86

    Färger i buketten till champagnefärgad klänning

    Min klänning är champagnefärgad och jag hade tänkt mig en klassisk bukett i rött och vitt. Fram tills jag kom fram till att vitt nog inte blir bra med klänningen. Tips?

  • Svar på tråden Färger i buketten till champagnefärgad klänning
  • ECO wedding

    Jag anser att vitt och champagne kan passa ihop. Men det finns såklart vissa alternativ.


     


    Det finns till exempel champagnefärgade rosor så matchar de verkligen till klänningen.


    Annars kanske man kan hålla de vita rosorna i mitten av buketten som nedan till exempel, då bryter det röda av det vita och det går inte rakt mot champagen.



    Ytterligare ett alternativ vore att bryta av med gröna blad

  • thewhytehouse

    Prova och se om champagnefärgad ros (Vendela) med mörkt grönt passar. Kan vara fint att ha en bukett som går "ton i ton" med klänningen.  

    Vendelarosen är lätt att få tag på och är prisvärd och är väldigt hållbar. Du hittar säkert dem i någon blomsteraffär nära dig. Be om att få ta hem ett rosblad och "matcha" med klänningen.


    Lycka till.

  • Annalyn Claire

    En bukett med ljust champagnefärgade rosor skulle säkert bli underbart vackert!

  • daniiel

    Jag kan inget alls om blommor, men jag tycker nog champangefärgade och sådär djupröda rosor skulle bli väldigt vackert ihop till klänningen. Om bara en färg, så djupröda rosor. Kanske tillsammans med mörka kallor.


Svar på tråden Färger i buketten till champagnefärgad klänning