Inlägg från: Jalle |Visa alla inlägg
  • Jalle

    Timlön för själva binderiet samt tips för att odla själv.

    Jag ska både odla blommor och binda min bukett själv, av ringblommor. Ringblommor är ju både orange och gula. Ringblommor blommar länge, och du kan ju justera blomningen efter när du sår. Så det borde funka så sent på hösten.

  • Jalle

    Så har vi tänkt, vi ska dekorera och duka med ringblommor. Och eventuellt andra blommor ur vår trädgård. Vi köpte vårt hus för ett år sen och vi fick en alldeles underbar trädgård med på köpet, bara att tacka och ta emot! Har inte riktigt koll på alla blommor, men har tänkt ta de som blommar för dagen och som funkar med färgtemat (vitt, mörkblått, orange och gult).  Vi ska för övrigt vigas i trädgården också.

    Varför binder du inte buketten själv? Jag gillar de här lite ostyriga vilda buketterna, och de är ju inte svåra att få till. Inte en vanlig rund brudbukett heller. En droppformad är väl lite knepigare. Finns iaf instruktionsfilmer på youtube.  

  • Jalle
    passionsblomman skrev 2012-03-11 17:15:08 följande:

    Men visst kan man ibland använda blommor från folks egna trädgård, men då vill man ju som sagt att det är god kvalité på blommorna. De behöver plockas i rätt tid, och få rätt behandling efteråt isåfall.


    Passionblomman; Har du något tips till mig som ska både odla och binda själv? Just när det gäller när blommorna ska plockas och hur de ska behandlas? Jag ska framförallt ha ringblommor i buketten. Är lite rädd att de inte är så tåliga.
Svar på tråden Timlön för själva binderiet samt tips för att odla själv.