Vi gick in tillsammans. Jag/vi skulle inte velat ha det på något annat sätt!
Bröllopsdagen är något stort, för brudparet, som man delar tillsammans och jag tycker att man som brudpar ska vilja gå in tillsammans i kyrkan och möta allas blickar tillsammans.
Min make hade sett min klänning innan, han hade sett mig i klänningen innan. Han hade också sett skorna, slöjan, smyckena osv. Det han dock inte hade sett, det var mig med allt det på samtidigt och med håret och sminket fixat. Det ville jag spara till bröllopsdagen.
Istället för att välja att göra det ögonblicket till något offentligt, så ville vi dela det tillsammans, vi två. Därför skildes vi åt kvällen före bröllopet och gjorde oss iordning på olika håll under morgonen. Sedan möttes vi i brudkammaren ca 30min före vigseln och där såg vi varandra för första gången i våra bröllopskläder. Det var en underbart ögonblick som bara var mellan oss två och som jag inte hade velat dela med någon annan faktiskt. Sedan tränade vi tillsammans med marskalker och tärnor att gå fram i kyrkan en gång. Det var en sak att göra det utan brudklänning och nerver och en helt annan sak i klänningen och med alla nerver den dagen.
När kyrkdörrarna sedan öppnades, musiken började spela och hela våra familjer och alla våra vänner satt där inne.. ja, då kunde vi, sida vid sida, gå in i kyrkan tillsammans. Ett helt underbart ögonblick och jag var så stolt och så lycklig över att ha honom vid min sida hela tiden.