• Lilla Hjärta
    Äldre 8 Mar 20:35
    5352 visningar
    20 svar
    20
    5352

    Nån mer som gifter sig 8 september eller däromkring???

    Nån mer som gifter sig 8 september eller däromkring???

    Hur långt har ni kommit i planeringen???

    Själv så har vi bestämt kyrka, festsal, beställt inbjudningskort samt köpt brudklänning!!

    Tips och råd  för att planera våra dagar ihop!

  • Svar på tråden Nån mer som gifter sig 8 september eller däromkring???
  • Äldre 13 Mar 09:12
    #1

    Hej,
    Jag och min prins ska gifta oss den 8:e. Det finns fler september brudar här:
    www.brollopstorget.se/Forum-8-113/m4054606.html

  • godism­onstre­t
    Äldre 12 May 12:58
    #2

    Hej vi ska gifta oss den 8 september också=)
     

  • Lilla Hjärta
    Äldre 15 May 10:09
    #3

    Hur långt har ni kommit i planeringen??
     
    Hur stort bröllop ska ni ha???

  • godism­onstre­t
    Äldre 15 May 21:25
    #4

    Vi har inte kommit långt, lokal och kyrka bokad! Vi vill ha ett enkelt bröllop, tänker oss kring 40 gäster och buffe! Jag är så velig har svårt för att ebstämam mig om altl, vill tillomed att mannen är smakråd vid klänningköpet, fast han inte borde!:P

  • godism­onstre­t
    Äldre 15 May 21:26
    #5

    förlåt mig för stavningen!=)
     

  • LillaM­i
    Äldre 15 May 21:43
    #6

    Hejhej, vi gifter oss oxå den 8e. :)
    Jag har allt klart och bokat förutom inbjudningarna och bröllopshemsidan. (mest för att hemsidan ligger på m2b's ansvar och jag inte kan pedanta fram den fortare :P) Men även det bör vara klart inom någon vecka :) 

  • goyan
    Äldre 15 May 21:50
    #7

    Jag gifter mig den 1 september och känner att jag har allting under kontroll! :) Har bokat vigselförrättare, fixat vigselplats, bokat festlokalen, bokat boende till gästerna, bokat hjälpredor, fixat fotograf och filmare, designat inbjudningskorten som snart ska skickas, fixat bröllopshemsidan/tackkorten/weddingfansen, valt tema, bestämt menyn och allt i matväg, köpt/fixat alla dekorationer och åker till Tyskland på torsdag för att köpa alkoholen. Blommor och klänning bestämmer jag när det börjar närma sig! :)

  • Lilla Hjärta
    Äldre 19 May 08:54
    #8

    Ja ni har ju kommit en bit på väg! =)

    Vi har bokat kyrka, festlokal, smink, frisör, ev fotograf. Har fixat dekoration till borden och brudklänningen! =)

    Dock är det ju en del kvar som ni ser.
    Vi ska ha buffé men har inte bestämt maten ännu.... haha Sambon är kock så det känns lite mer på hans ansvar. =)

    Inbjudningarna är skickade och de flesta har redan svarat trots OSA 1 juli., =) Blir ca 60 gäster!

  • jaghet­erelle­n
    Äldre 25 Aug 20:29
    #9

    Hur går det med alla 8-september-brudar? :) Här är en till. Än så länge känns det ok. 2 veckor kvar! Helt galet!

  • Tvilli­ng77
    Äldre 26 Aug 08:27
    #10

    Här är en till! :) kan inte fatta att det är 2 veckor kvar!!!!! Men allt är under kontroll och vi känner oss lugna....än så länge! ;) Hämtar min klänning på tisdag!!! Jippie!

  • jaghet­erelle­n
    Äldre 26 Aug 17:13
    #11
    Tvilling77 skrev 2012-08-26 08:27:56 följande:
    Här är en till! :) kan inte fatta att det är 2 veckor kvar!!!!! Men allt är under kontroll och vi känner oss lugna....än så länge! ;) Hämtar min klänning på tisdag!!! Jippie!
    Jag kan heller inte riktigt fatta det! Helt galet. Tiden har bara sprungit fram, tyckte det var nyss som vi bestämde att vi skulle gifta oss..och det är snart ett helt år sen!

    Hoppas du blir nöjd med klänningen :) Jag hämtade min förra helgen!
  • mollyr
    Äldre 26 Aug 20:17
    #12

    mtade hem min igår efter den sista justeringen!


    som sagt går fort nu, det enda jag är lite orolig för nu är att vi fortfarande inte har träffat prästen......känns som de är väldigt sent ute.....

  • Lilla Hjärta
    Äldre 29 Aug 22:37
    #13

    Åh vad kul med flera! =)

    Vi träffade prästen idag. Blir nog bra men satt och pratade i 2 timmar... Ja nu är det bara utgångsmusik som vi inte bestämt oss för ännu.

    Vad ska ni ha???

  • Xelina
    Äldre 30 Aug 22:42
    #14

    Vi gifter oss också den 8, e lite nojjig men det löser sig nog efter hand denna veckan..... Jag som absolut inte är nojjigt lagd, men vill ju bara att det ska bli perfect......

  • Tvilli­ng77
    Äldre 31 Aug 08:10
    #15
    Lilla Hjärta skrev 2012-08-29 22:37:55 följande:
    Åh vad kul med flera! =)

    Vi träffade prästen idag. Blir nog bra men satt och pratade i 2 timmar... Ja nu är det bara utgångsmusik som vi inte bestämt oss för ännu.

    Vad ska ni ha???
    2 timmar? oj vilket samtal! Skrattande vårt gick snabbare men vi har nog koll på allt iaf och prästen är urmysig!! Vi ska ha "You raise me up" som ingångslåt och "underbart" som utgångslåt för den låten är ju liksom glad och i den stunden lär man ju vara riktigt glad!!!Glad
    Vi känner att vi har kontroll på läget, dock ligger sambon sjuk, barnen har varit sjuka så nu är det bara lilla jag som fortfarande är frisk!!!!!!!!

    Min klänning hänger nu hemma och är sååååå underbar, igår var jag till frissan för färgning och test uppsättning och det kommer att bli grymt!!!!! Fatta att nu är det bara en liten vecka kvar!!!!!!!!
  • jaghet­erelle­n
    Äldre 1 Sep 20:23
    #16

    Vi har också läget under kontroll. Vissa saker som fortfarande ska fixas - mer dryck ska inhandlas, dekorationer i lokalen är ännu inte helt bestämt, ska prata med/träffa prästen en gång till (blivit lite nervös så jag glömt bort när vad kommer i kyrkan...när ska man lämna över blommorna till tärnan, när ska man ta dem igen, när var det texterna skulle läsas av mamma och svåger, när ska ringarna växlas, vad var det nu vi skulle säga. Haha ok då, i mitt huvud kanske det är lite smått kaos just nu), måste bestämma mig om jag ska ha stay ups eller inte, ska till frissan på onsdag för att testa frisyr och smink...vet ännu inte hur jag ska ha det...får se vad hon säger. Hmm, ja det var väl det

  • Lilla Hjärta
    Äldre 5 Sep 19:12
    #17

    Åh nu är det bara några dagar kvar... Har fullt på på dagarna så är så nöjd att jag tagit semester dessa dagar., hade aldrig hunnit om jag jobbat också.

    Vi ska göra maten själva så det är ju en del att fixa. Blir ca 60 gäster  och vi ska ha buffé så just nu önskar jag att vi hade typ 5 kylar! Haha

    Ska ni ha catering eller fixa ni också maten själva?

  • godism­onstre­t
    Äldre 6 Sep 07:51
    #18

    Vi ska ha loreens euphoria på orgel! nu är jag nervös:P
    Vi ska oxå ha buffe, svärfäräldrrna fixar den! 

  • jaghet­erelle­n
    Äldre 28 Sep 23:05
    #19

    Hur blev er dag? Vår blev helt fantastiskt bra :)

  • jaghet­erelle­n
    Äldre 6 Oct 21:57
    #20

    PUFF :) 4 veckor sen nu! Vad tiden går! Idag kom skivan med foton från fotografen, sååå nöjda! :)

Svar på tråden Nån mer som gifter sig 8 september eller däromkring???