• Lillis82

    Pärleporten som psalm?

    Som rubriken låter är det någon som haft eller skall ha pärleporten som psalm?

    Min sambo tycker den är bra och vill ha den... 

  • Svar på tråden Pärleporten som psalm?
  • Lillis82

    Puffar...

    Är det inte någon annan som vart med om den på bröllop.. jag själv är inte jätte sugen så skulle vilja veta hur det vart för andra som haft den..  

  • Guffi

    Haha! Min blivande vill också ha den, men jag vägrar! ;) Har inte hört om någon som har haft den.. Vet inte heller i vilket sammanhang den brukar användas....

  • Dejli

    Jag har inte lagt på minne vad den handlar om, men jag kommer att tänka på Frälsningsarmén varje gång jag hör den :P

  • Lillis82
    Guffi skrev 2012-03-09 09:11:31 följande:
    Haha! Min blivande vill också ha den, men jag vägrar! ;) Har inte hört om någon som har haft den.. Vet inte heller i vilket sammanhang den brukar användas....
    Skönt då är jag inte ensam som känner att det inte är passande.. 

    Anledningen till varför jag inte vill ha den är pga av att jag har VÄLDIGT religösa sysslingar och när de är på besök är det den enda låten de står och spelar och sjunger HELA tiden!!
  • llinda81

    är inte de mer än begravningspsalm?? jag tror att de begravningar jag har varit på har de spelat pärleporten.....

  • grynet

    "Han har öppnat Pärleporten så att jag kan komma in" handlar väl om att dö och komma till himlen? Den hade jag inte haft på ett bröllop. Jag skulle bli väldigt förvånad om jag kommer höra den i det sammanhanget ;)

  • daniiel

    I min släkt sjungs den efter ett par snapsar på midsommar ;P haha Utöver det så kopplar man den väl mest till Frälsningsarmén ja. Det är en psalm, en väckelsepsalm och såhär står det om den "Texten uttrycker en omvänd syndares glädje och tacksamhet". Den ska tydligen egentligen heta "Som en härlig gudomskälla". Jag måste dock instämma med att den kanske inte riktigt är som mest passande på ett bröllop dock.


Svar på tråden Pärleporten som psalm?