Inlägg från: marryme88 |Visa alla inlägg
  • marryme88

    Borgelig enkel och billig vigsel

    Hej allihopa! :) Jag och min sambo har nu börjat prata om att gifta oss till sommaren.. När vi pratat tidigare så har vi pratat om stor vigsel men känner nu att det kommer dröja sisådär tio år om vi ska ha ett stort pampigt bröllop.. Att vi nu nöjer oss med ett litet.. . Lite småplaner vi har är att gifta oss ute på landet i en bekants trädgård framför en fin å.. Brevid ett stort hus där man kan vara ifall att det regnar! (hoppas inte!!).. Och sen dekorera fint och så. Sen bjuda på drinka att skåla med.både alkoholfria och med alkohol som vi skåla med! :) Ochsedan bjuda på snittar och lite annat tilltugg..Sen att alla får ta med sig picknickfiltar och fottsätta mingla och så om man vill. och att jag och sambon senare går ut och äter fin middag..antingen bara vi eller dem närmsta. Tror ni folk tycker det blir snålt? Vi vill ju inte ta emot presenter..men har man inte så värst mycket pengar och vill gifta sig så.. bebisar kostar ju en del..hihi ;) Och vi vill ju inte bara gå till stadshuset bara vi för att vi vet att vissa skulle bli besvikna på att inte få vara med.. Vad tycker ni och har ni några tips? :)

  • Svar på tråden Borgelig enkel och billig vigsel
  • marryme88

    Ber om ursäkt för alla felstavningar å så..skriver via mobilen och har en busig bebis brevid...

  • marryme88

    Tack så jättemycket för tipset! Kanon! :) Inbjudan har vi tänkt göra som ett litet bildspel och skicka ut länk till alla:) både ekonomiskt och miljövänligt ;) Du har ingen erfarenhet om vad det kostar att ta en vigselförättare eller vad det heter till en annan plats? :)

  • marryme88

    Ok :) har du nå mer tips på hur man göra en fin dag och minnesbärd dag så går du gärna komma med fler förslag!:) tack igen:)

  • marryme88

    Jaa det har vi:) visst borde det väl funka utan mick å grejer? :)

  • marryme88

    Ja kul med lite annorlunda! :) vilka bra tips ni kommer med!! :)

  • marryme88

    Har tur iallagall med att ha en bästa kompis som frisör..en kompis som är hobbyfotograf och killens mormor som florist och sen en del bekanta som kan sjunga/spela...Men man kanske måste ge dem en slant också...

Svar på tråden Borgelig enkel och billig vigsel