• Anonym (Frustrerad)

Trodde faktiskt inte folk kunder vara så falska o elaka

Måste bara få skriva av mig.
    Jag o min m2b är lite äldre och har båda varit gifta tidigare. Nu planerar vi att gifta oss inom några månader. Vi var skolkamrater på högstadiet och var även tillsammans då. Vi flyttade och vi förlorade kontakten. Jag skillde mig för några år sedan. För ett och ett halvt år sedan sökte jag på hans namn på fb och fick kontakt. Det visade sig att han låg i skillsmässa. Hade betänketid (sex månader om det finns barn under 16) Vi började med att chatta och prata i telefon ganska ofta. Sedan träffades vi, och jag överdriver inte när jag säger att jag redan innan vi träffades blivit kär i honom.
    Vid detta tillfälle bodde han med en syster, deras relation var ganska god. Hon hade själv nyligen separerat och det fanns ett barn. Systern har väldigt starka åsikter och ville gärna råda min m2b hur han skulle hantera kontakten med sitt x o barnen. Min m2b sa vänligt men bestämt ifrån att det var något han skötte utan hennes hjälp.
    M2b x, var förtvivlad efter skillsmässan. Hon uppger att separationen kom som en blixt från klar himmel. Jag träffade ju min blivande efter deras separation men innan skillsmässan gått igenom på pappret.
    Hans x har hela tiden varit negativt inställd till mig. Jag har försökt prata med henne, erbjudit mig att träffa henne o ta en fika osv eftersom det finns barn som vistas med mig o m2b. Men detta var hon inte intresserad av. Det började med ett vänligt tack men nej tack..
    Det har dock blivit ohållbart. Det började med att hon ringde i tid o otid..angående bagateller. Hon hindrade barnen från att komma hit. Hon bokade in "roliga saker" som barnen hellre ville göra. Hon pratade skit om mig och m2b inför alla som orkade lyssna. Ja historien kan göras jättelång.
    M2b syster är ganska bitter och besviken för att han flyttade hem till mig ganska snabbt. Hon har helt sagt upp kontakten med min m2b han vet inte orsaken till det hela. Hon umgås med hans x som hon avskydde tidigare, mig har hon träffat vid två tillfällen och båda dessa gånger pratade hon massa skit om hans x. Visst dom får gärna umgås, jag bryr mig faktiskt inte.
    Det som dock gör mig så frustrerad är allt skitsnack dom håller på med. Detta har utmynnat i att min m2b s släkt, pappa och syskon.. inte har någon kontakt med m2b. Dom säger inte någon till honom. Frågar inte om allt som sägs stämmer. Dom lyssnar bara på systern och hans x.
    Dom har även smutskastat mig enormt mycket , så min m2bs släktingar tycker illa om mig.. dom har aldrig ens pratat med mig eller träffat mig..... dom dömer mig utifrån saker som sagts.
    Vi skickade ut inbjudningskorten, min m2b sa att han skulle skicka till sina syskon o far, Då visste vi inte hur omfattande detta skitsnack var. Vi mailade till systern för att få hennes nya adress, hon svarade inte ens på det. Vi fick veta häromdagen att hans pappa och en annan syster varit nere.. dom hade inte brytt sig om att försöka kontakta m2b.. däremot hade dom åkt hem till hans x för att besöka henne och barnen.
    Vi förstår att dom inte kommer att bevärdiga sig med att tacka ja för inbjudan.
    Hur kan vuxna människor bete sig så här.. Det finns mkt som jag inte berättat men som är ännu värre.. bla att xet har eller har iaf haft alkoholproblem mm.
    Jag vet inte hur jag ska hantera detta. Jag är utmålad som en jäkla psykopat eller något av människor som inte känner mig.. o en del som varken träffat eller pratat med mig. Min m2bs familj har vänt sig från honom, dom hade visserligen inte ngn superkontakt sedan tidigare men ändå. Jag ser att han är ledsen. Allt tack vare två bittra kvinnor som enligt vad jag tror har ett så misserabelt liv själv så dom kan inte se att min m2b är lycklig. Eller som jag skrev till systern.....om du har något otalt med honom, ta det då med honom personligen prata inte massa skit, detta var samtidigt som jag ifrågasatte att hon kan uttala sig på det sättet som hon gör om mig.  Tyvärr så finns det barn som kommer i klämm av detta, och som definitivt inte mår bra.. Dom älskar sin pappa och vill ju träffa honom. Hon gör allt för att motarbeta detta. Det har skett sk samarbetsamtal på socialen, t om socialtjänstekvinnan sa.. jag rek att min m2b tar frågan om umgänget vidare till tingsrätten då hon inte såg någon möljlighet att det skulle ske en medling mellan parterna. Min m2b är en väldigt snäll person som i regel inte blir arg utan han är den tystlåtne eftertänksamma typen.. medan jag är impulsiv.. och blir riktigt rejält förbannad. Tro mig jag får verkligen bita mig i tungan för att inte ställa till med något. Egentligen så hade det bästa varit att sitta ner o prata om det.. men dessa personer vägrar komma ur sandlådan...

• Svar på tråden Trodde faktiskt inte folk kunder vara så falska o elaka
  • wendars

vill bara skicka stötte kramar till er

Svar på tråden Trodde faktiskt inte folk kunder vara så falska o elaka