Byter ni namn? Jag bestämde mig igår...
amerika skrev 2013-05-06 11:51:30 följande:
Jag har fått tänka om ang namnbyte eller ej. Jag har hela tiden sagt att jag ska behålla mitt efternamn eftersom mina barn heter samma. Men så visar det sig att sambon inte alls är med på det! Han blev jätteledsen och känner att vi inte gifter oss "på riktigt" om vi inte heter samma namn. Jag har klurat på det här fram och tillbaka men kom till slut fram till att mina barn är alltid mina barn, mitt kött och blod, även om vi inte heter samma. De är oxå kloka barn som jag kan förklara för och resonera med. Så jag kommer att ta min blivandes efternamn. Det ska bli spännande och se om man blir annorlunda bemött med ett utländskt efternamn!Jag kommer att behålla mitt namn, sambon funderar på hur han ska göra. För mig kvittar det om han behåller sitt namn eller tar mitt namn.
Bestämde mig redan som barn för att aldrig byta efternamn, och som någotsånär etablerad i mitt yrke känner jag också att jag blir tvungen att "börja om" om jag plötsligt byter bort mitt väldigt ovanliga namn till ett vanligt namn.