Bleka tänderna?
Har ni gjort det? Jag undrar hur länge de håller, för de håller väl inte för alltid lixom... och om ni fått ilningar i tänderna av det?
Har ni gjort det? Jag undrar hur länge de håller, för de håller väl inte för alltid lixom... och om ni fått ilningar i tänderna av det?
jag har inte gjort det, men nej det varar inte för evigt, det är en behandling du måste upprepa efter ett par år. det är på inget sätt bra för tänderna sa min tandläkare och ja du kan få ilningar.
Mmm... man funderar ju klart på hur bra de e...
Nån som gjort det???
Bra tråd... här är det en till som undrar...
har köpt en tandblekning men har ej bokat
någon tid ännu.
Tänkte göra det ca 3 veckor innan mit bröllo
som är den 28 April..
Vill också veta resultaten..
Min syster bleker sina tänder hemma
och det är ju jätte fint men det är inte samma
behandling som hos tandläkarna..
ja alla gör som dom vill, sjävl skulle jag inte göra mina tänder så illa.
Är det ingen som har gjort det???
Hej! Jag blekte tänderna för första gången för över 1-år sedan, Gick till tandläkaren och gjorde egna skenor som man bleker med blekmedel på spruta hemma under natten. Tror det kostade 1500kr Per käke att göra skenorna hos tandläkaren, alltså 3000kr för båda skenorna för över å underkäken å då ingick 8st blekmedels sprutor som man lägger i skenan och har på under natten. Det som är viktigt med att bleka tänderna, är att ta reda på om man har friska tänder som klarar att blekas, man måste kolla innan att man inte har karies. Och man måste göra en tandstensputs för att blekmedlet ska fastna på tänderna. Sen finns det olika procent på blekmedelsprutorna, tror det är 10% 15% och 20% som säljs. Det bästa är att ta den lägsta dosen blekmedel alltså 10% för den är mildast mot att risken att få ilningar i tänderna. Jag kände lite ilning första dagen jag blekt tänderna under natten, men sen hade jag inga ilningar och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Mina råd är att gå till din tandläkaren och kolla upp om dina tänder är friska att tåla en blekning. Å använd så låg procent på blekmedlet som möjligt för minst risk att skada emaljen.
Förresten så känner jag heller inte av några ilningar.
Min mamma bleker också sina tänder och hon har väldigt känsliga tandhalsar så på henne ilar det.
Hon kör nu dock på 10% och har sin skena i endast några timmar på kvällen innan hon går och lägger sig och känner ingenting av dessa ilningar längre.
Hej!
Jag ska bleka mina tänder om ca 2 veckor.. har aldrig blekt mina tänder tidigare
så vi får se hur det kommer att gå....
Jag blekte mina med brilliant smiles plasmaljus system (2ggr med typ 1 månad emellan, mina var riktigt gula och ville ha fin fina vita)för några år sedan, supersmidigt och bara lite ilningar samma kväll :)