• Anonym (Beslutsångest)

Brudtärneval

JJag sitter här och funderar på vem jag ska välja som brudt'ärna

N- Självklar eftersom hon är min bästa vän

S- För att hon alltid funnits för mig så också självklar

J- Självklar eftersom hon redan innan avslöjat att hon ska hålla i möhippan, och en av mina bästa vänner

Då återstår problemet. Vi har ett par som vi umgås med och killen i det förhållandet ska bli min mans best man. Min blivande tyckte det vore trevligt om även hon blev min tärna och jag håller med....

Men till dilemmat.... vi umgås även med ett annat par och idag kom det upp med min sambo att hon kanske blir svartis eftersom vi umgåtts ganska mycket med henne och hennes kille. De är numer inte ihop/ eller så är det de, VELIGT !!

Men känslan jag har är att jag inte vill ha henne som brudtärna, men rekationen kanske inte blir så gott mottaget. Vad gör jag ????

• Svar på tråden Brudtärneval
  • SnuttisSessan

Du tar den DU vill ha, bröllopet är så stort i ens tankar, du ska inte behöva lägga tid på någon som du inte känner att du vill ha vid din sida. Jag valde att inte ha någon tärna, för ingen av mina vänner passade för uppdraget.

• Odium

Håller med. Jag ska inte heller ha någon tärna. Vårt brudfölje består av våra syskon istället. Våra yngsta systrar som blomsterflickor och Våra bröder som ringbärare. Sen ska min äldsta lillasyster vara bröllopsfotograf och hans äldsta ska sjunga valsen:)

• MeaJ

Jag kanske inte hjälper ts i hennes undran, men jag har också valt att inte ha någon tärna.
    Eftersom jag inte kan favorisera någon så valde jag att stå över att ha tärna. ingen blir då besviken.
    Varken jag som brud eller någon som velat vara eller inte vara tärna! 

• Misswert

Min sambo har ett killgäng där de är 6 styckna. Sedan ett par år tillbaka är det 4 av killarna som har stadigt sällskap (vi inräknade). Dock har jag och en av tjejerna mer kontakt än vad jag har med de andra, så för mig är det självklart att hon blir min tärna. Hur de andra tar det vet jag inte, men det är ju jag som är bruden och bestämmer vilka jag vill ha som tärna/tärnor. Hon kommer också vara själv i följet förutom våra två söner.

Mitt förslag är nog att ta ett snack med henne, säg att det inte är personligt. men att du har valt de andra som du kanske har mer kontakt med.

Lycka till!

• Chicita

Du ska inte välja någon som brudtärna bara för att den kanske kan bli svartsjuk annars. 
    Det är inte en bra anledning.

Ok man ska inte ha några stora krav på sina tärnor. Att dom dyker upp när man gifter sig  är väl i princip det man kan kräva Flört 
    Men det betyder inte att man inte ska välja dom som man tror kan vara ett stöd och som man litar på och har en väldigt bra reaktion till. Några som blir en förhöjning av dagen och inte en bromskloss och ett störande moment. 

• TheD

Välj inte någon för att någon annan säger det. Vill du inte ha en person där så är det så. Det är en ära att bli tillfrågad att vara tärna och den äran ska då inte gå till vem som helst. Min syster var min tärna då vi är bästa vänner och att det var det självklara valet.

• purpleflower

Nej att välja någon till tärna för att hon eller någon annan säger att du ska göra det
    är en dålig anledning. Du ska välja den som DU känner att du vill ha där och detta
    måste vänner och familj respektera, oavsett vem det blir.
    Så mitt tips är att skippa tjejen som kan bli svartis, låter inte som om att det är rätt
    anledning att välja henne, och även tjejen vars kille ska vara best man.
    Tycker att det är en dålig idé att välja någon för att "det låter trevligt".

Har du funderat på att ha fler är en tärna? Isåfall kan du ju helt enkelt välja de 3 första
    tjejerna som du skriver om här. Tycker att din beskrivning låter som om att de vore
    ett bra val alla 3, verkar ju som om att de betyder mycket för dig och även att de är
    engagerade och för mig är det en bra anledning till att välja någon.

• Anonym (Beslutsångest)

Jag vill ju också att best mans tjej ska vara min tärna. Dilemmat var den andre tejen som kan tänkas bli avis.

Min sambo och jag vill gärna ha med henne eftersom dom två är ett par vi umgås mycket med.

Men vi ska fundera tills nästa helg då vi ska träffa dom. Tack för alla svar

• smulanjuli

Jag har oxå problem med att välja tärna. ska man välja barndomsvännen som man inte umgås så mycket med längre? eller någon som bor i samma stad så man kan få lite hjälp. skitsvårt!

• Anonym (Beslutsångest)

Ja du det är verkligen jättesvårt. Nummer två har jag varit tveksam till eftersom vederbörande bor långt borta. Och att vi inte idag är bästa vänner, hörs ibland.MEN hon har alltid varit min Bästis och har stått ut med mig i både vått och torrt. Nu till Brudtärna nummer 4 , jag gillar henne verkligen. Men jag resonerar fram och tillbaka hela tiden nu.

Har hon betytt mycket din barndomsvän så helt klart välj henne. Jag har ju bara en som bor i samma stad och det är tärna nummer 4. Skitsvårt detta !! Frågan är om man verkligen ska ha 4 tärnor...? Jag har svårt att välja bort...

smulanjuli skrev 2012-03-04 15:59:49 följande:
    Jag har oxå problem med att välja tärna. ska man välja barndomsvännen som man inte umgås så mycket med längre? eller någon som bor i samma stad så man kan få lite hjälp. skitsvårt!
  • Mikina

Lyssna på magkänslan!
    Och inga "det hade varit trevligt om..." eller något i den stilen. Det låter på din beskrivng som att du har tre fina vänner som kan hjälpas åt med brudtärneuppgifterna, tre tärnor alltså.

Jag har tre tärnor som betyder oerhört mycket för mig på olika sätt,
    en som är min vän sedan långt tillbaka, bor 50 mil ifrån mig men vi har regelbunden telefonkontakt och ses när vi kan.
    Den andra som är min bästa vän nu under min utbildning, som stöttar mig och alltid finns att prata med,
    och en tredje tjej som jag egentligen bara känt i 1½ år men som jag verkligen KLICKAT med, som jag umgås mest med av alla vänner.  Alla betyder "lika mycket" fast på olika vis och alla vore kanon som tärnor så jag frågade alla tre och de ville så gärna allihop! :) 

• Anonym
    Anonym (Beslutsångest) skrev 2012-03-03 22:14:10 följande:

JJag sitter här och funderar på vem jag ska välja som brudt'ärna

N- Självklar eftersom hon är min bästa vän

S- För att hon alltid funnits för mig så också självklar

J- Självklar eftersom hon redan innan avslöjat att hon ska hålla i möhippan, och en av mina bästa vänner

Då återstår problemet. Vi har ett par som vi umgås med och killen i det förhållandet ska bli min mans best man. Min blivande tyckte det vore trevligt om även hon blev min tärna och jag håller med....

Men till dilemmat.... vi umgås även med ett annat par och idag kom det upp med min sambo att hon kanske blir svartis eftersom vi umgåtts ganska mycket med henne och hennes kille. De är numer inte ihop/ eller så är det de, VELIGT !!

Men känslan jag har är att jag inte vill ha henne som brudtärna, men rekationen kanske inte blir så gott mottaget. Vad gör jag ????

Förstår inte. J behöver väl inte vara tärna bara för att du (olyckligtvis) fått veta att hon ska hålla i möhippan. De två sakerna har inget med varandra att göra. Den fjärde personen finns ingen anledning att välja alls som jag ser det.

Välj de du vill ha där på den stora dagen. Jag valde min syster som jag litar på till 110%.
  • Anonym (Beslutsångest)

Jag skrev också att hon var en av mina bästa vänner så det är inte bara för möhippan. Hon kanske inte ens kommer ha den......

Svar på tråden Brudtärneval