• Cicci90

Ska titta på lokalen idag, vad ska jag tänka på?

Ska åka till vår bokade lokal i eftermiddag för att mäta lite osv. Tänkte att jag skulle få lite hjälp av er så att jag inte missar något..

Detta har jag skrivit upp på check-listan än så länge, vad har jag missat?

*Mått på stolarna (ska knyta band runt dem)
    *Uppläggningsfat
    *Tallrikar, bestik, glas, kaffekoppar
    *Karaffer till vatten och vin
    *Kaffetermosar och bryggare
    *Dukar
    *Projektor och ljudanläggning
    *Kylmöjligheter till maten
    *Uppvärmningsmöjligheter till maten, samt ev. värmeskåp
    *Toaletter

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ska titta på lokalen idag, vad ska jag tänka på?
  • Jalle

Champangeglas, vaser, ljusstakar och ljuslyktor, mått på själva lokalen, hur får borden plats? Vart sitter eluttag, så man vet vart ljudanläggningen ska stå........

• Cicci90
    Jalle skrev 2012-03-03 11:45:01 följande:
    Tårtspade!
    Att borden får plats vet jag redan, har varit på två bröllop tidigare i samma lokal och de har haft mer gäster än vad vi kommer ha.
    Men det andra du tar upp tackar jag för, speciellt tårtspade! :D
    Vad hemskt det skulle vara att komma på att vi glömt det det tio minuter innan!! En sån simpel sak hade säkert förstört hela kvällen för mig, hispig som jag är ;)
  • butterfly

Det här kanske inte är det tipset du är ute efter men jag ger det ändå. När du tittar på toaletten så kom ihåg att är båsen väldigt små så kommer du inte att få dörren fast efter dig ifall du har en stor klänning. Hälften av tyget blir på yttre sidan. På mitt egna bröllop fanns det en stor toalett för invalider och jag måste säga att det var väldigt skönt att kunna gå ensam utan brudtärnornas hjälp då kvällen är lång och det behös många toalett besök.

Svar på tråden Ska titta på lokalen idag, vad ska jag tänka på?