• Filifjonkan

Musik i Växjö

Jag gifter mig i Växjö i sommar och skulle gärna vilka ha lite tips på lokala musiker med världsmusik-inspiration. Vi kommer att resetema på bröllopet, så vill gärna ha något band som spelar internationell musik när gästerna anleder till lokalen. Tänkte mig något i stil med panflöjtsgruppen som spelade på stan för några år sen eller liknande. Tips på hur man kan tänkas komma i kontakt med musiker som stämmer in på detta?

Många tack!

• Svar på tråden Musik i Växjö
  • Guffi

Om du inte behöver ha världsvana artister så skulle jag ta kontakt med studiefrämjandet :) Det är många superduktiga ungdomar som får hjälp med spelningar via dem.. Kolla vad de har att tipsa om :)

• Filifjonkan

Nämen åh vilken bra ide'! Det hade jag aldrig tänkt på själv! Har mailat dem nu, hoppas att de kan hjälpa till :)

Tack Guffi för tipset!!

Fler tips är förstås välkomna :)

• AndersPersson

Här i Uppsala finns ett band som heter Morfis Bixur som jag starkt kan rekommendera. Dom spelar blandad världsmusik. Jag vet att dom har spelat på en del bröllop, annars spelar de mycket på festivaler och offentliga scener. Googla på dom så hittar du! Dom har en spelglädje som smittar av sig.

Svar på tråden Musik i Växjö