• Anonym

Var ska man placera föräldrarna?

Jag vet att detta kanske inte tillhör det känsliga rummet men jag vill inte att mina gäster ser detta så jag hoppas ni har överseende.

Vi kommer vara cirka 100 gäster på vår bröllopsmiddag. Vi vill väldigt gärna ha runda bord och då åtta personer vid varje. Vi vill inte ha en honör eller liknande. Men hur gör man då med föräldrarna och andra äldre släktingar?

Våra föräldrar känner inte varandra särskilt väl och de är väldigt olika och har väldigt olika bakrund. Om man placerar de fyra vid samma bord, vem ska man sätta där i övrigt?

Jag tror att föräldrarna har roligast och man "splittrar" på dom så att de får sitta bland övriga gäster...

Eller hur gör man?

• Svar på tråden Var ska man placera föräldrarna?
  • niriel

Jag var på ett bröllop med bordsplacering efter vad du beskriver, det var väldigt lyckat och uppskattat! I det fallet hade brudparet helt enkelt tänkt med föräldrarna som med "vanliga" gäster vid bordsplaceringen, alltså placerat föräldrarna tillsammans med de som de trodde att föräldrarna skulle ha trevligast om de satt tillsammans med (oj vilken lång och krånglig mening det blev!). Vi kommer nog att göra något liknande (har också runda bord) och tänker nog försöka placera föräldrar och äldre gäster lite utspritt, allt för att alla på festen ska ha så roligt som möjligt.

• evigtkär

Placera era föräldrar vid två olika bord med andra som du tror att de kommer ha trevligt med. de kan ju sitta vid de två bord som är närmast ert bord.

• MizzyE

Var placerar man brudparet om man inte har ett honnörsbord?

• TheD
    MizzyE skrev 2012-03-04 18:58:06 följande:
    Var placerar man brudparet om man inte har ett honnörsbord?
    Vid ett bord som står längs en vägg..... Så att brudparet ser alla så att säga. inte svårare än så :)
  • Anonym
    TheD skrev 2012-03-04 19:40:12 följande:
    Vid ett bord som står längs en vägg..... Så att brudparet ser alla så att säga. inte svårare än så :)
    Vi hade väl i och för sig tänk sitta vid runda bord precis som alla andra. Hela tanken med att inte ha honörsbord är i vårt fall för att vi vill vara så delaktiga i festen som möjligt. Så vi tänker oss väl ett runt bord med t ex bestman, tärna och toastmaster (med respektive).
  • TheD
    Anonym skrev 2012-03-05 10:51:24 följande:
    Vi hade väl i och för sig tänk sitta vid runda bord precis som alla andra. Hela tanken med att inte ha honörsbord är i vårt fall för att vi vill vara så delaktiga i festen som möjligt. Så vi tänker oss väl ett runt bord med t ex bestman, tärna och toastmaster (med respektive).
    Ett h-bord behöver ju inte vara rakt...Men det ser ju finare ut. Men ja...ni gör som ni vill :)
Svar på tråden Var ska man placera föräldrarna?