• AlwaysAndForever2012

    Kan jag skriva så här i tackkorten? och var ska kommatecknet vara

    Hej, kan jag skriva

    Tack för din del i att göra vår dag så underbar som den blev

    Tänkte först skriva det till typ kantor, präst, florist osv. kändes dumt använda uppvaktning där :-P
    Men sen tänkte jag att den meningen kasnke går till alla eg. för jag anser ju att alla gjorde sin del i att få vår dag som den blev. gäster, postogram, hjälpen osv.

    Sen känner jag att det bör vara ett kommatecken med i meningen. men blir lite förvirrad var.
    Någon som vet? eller vet nån sida som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Kan jag skriva så här i tackkorten? och var ska kommatecknet vara
  • Chicita

    Jag skulle formulerat det:

    Tack för att du bidrog till att göra vår dag underbar.

    Eller:
    Med din hjälp blev vår dag helt underbar.
    Ett stort tack från makarna XX 

  • Mollee

    Jag tycker att det låter bra! Och det skall inte vara några kommatecken i meningen, det är rätt som det är. Men du kan ju dela upp texten på 2-3 rader om du vill, det skulle nog se fint ut.

  • AlwaysAndForever2012
    Chicita skrev 2012-03-01 21:35:48 följande:
    Jag skulle formulerat det:

    Tack för att du bidrog till att göra vår dag underbar.

    Eller:
    Med din hjälp blev vår dag helt underbar.
    Ett stort tack från makarna XX 

    Ja precis. bra med tips. satt också och funderade på andra vis att formulera den meningen, men kom bara på engelska fraser :-P


    Ordet hjälp försöker jag nog undvika..låter så praktiskt.


    men det första kan ju gå :)

  • AlwaysAndForever2012
    Mollee skrev 2012-03-01 21:36:47 följande:
    Jag tycker att det låter bra! Och det skall inte vara några kommatecken i meningen, det är rätt som det är. Men du kan ju dela upp texten på 2-3 rader om du vill, det skulle nog se fint ut.
    Ja precis. Jag har delat upp det :)
    Började med bara tack på första raden tex :)
  • Chicita

    Meningen som du skrev den är inte felaktig.
    Men jag får en känsla av att dagen hade kunnat bli bättre när jag läser den.
    "så bra som den blev"  - tja den dög, men den blev ju inte perfekt (nu skrev du underbar och inte bra, men jag uppfattar den så...)
    Du förstår hur jag tänker tror jag Flört 
    Därför gav jag två andra förslag.
    Jag använde ordet hjälp eftersom du skrev att du funderade på att skicka det speciellt till florist, mm och då tyckte jag att ordet var passande Glad 

  • Sara 120707

    Ja måste bara inflika att jag förstår vad Chicita menar, meningen lät lite ironisk när jag först läste den


    Lite som


    ja guuud vilken hrmm "bra" dag de blev

  • Chicita
    AlwaysAndForever2012 skrev 2012-03-01 21:42:56 följande:
    Jag känner att bidrog och hjälp meningar tex låter mer fint, men samtigt mer opersonligt och hmm..strikt? nja men förstår ni :)
    Vad sägs om:

    Tack för att du gjorde vår dag till en underbar dag.

    Eller:
    Vår dag blev underbar. Tack 
  • AlwaysAndForever2012

    Jaha, ja så kan man ju kanske tolka det :) bra ni skrev det. alltid tolkningsfråga när det är att skriva och inte säga. som sms :) kan bli så fel ibland.
    Någon skrev tips om att skriva tack för att ni förgyllde får dag. det kan ju gå :)

  • Chicita
    AlwaysAndForever2012 skrev 2012-03-03 16:25:08 följande:
    Jaha, ja så kan man ju kanske tolka det :) bra ni skrev det. alltid tolkningsfråga när det är att skriva och inte säga. som sms :) kan bli så fel ibland.
    Någon skrev tips om att skriva tack för att ni förgyllde får dag. det kan ju gå :)
    Skriven text är alltid lurig. 
    En mening kan betyda två olika saker beroende på vilket ord i texten som man betonar Glad 
Svar på tråden Kan jag skriva så här i tackkorten? och var ska kommatecknet vara